نمایه نویسندگان

آ

  • آهنگری، سعیده افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]

ا

  • ابراهیمی، شراره نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • ابراهیمی، شیما بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 686-705]
  • ابوئی مهریزی، محسن بررسی تطابق اصطلاحات زبان، گویش و لهجه در زبانهای فارسی و روسی ونمونه هایی از نزدیکی زبان روسی با گویشها و لهجه های فارسی. [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 470-483]
  • احمدیان، موسی بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • اسدی، نادر تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]
  • اعظم لطفی، فرزانه مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • افراز، شهرام نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • افشاری، اصغر نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]
  • اقتصاد، سوده بازنمودهای اجتماعی بکارگیری خودارزیابی برای رشد تعلیم و تربیت دانشجویان رشته آموزش زبان فرانسه دانشگاه تهران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 284-299]
  • اکبری، رامین استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • البرزی ورکی، پرویز هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • اهرابی، مسعود رابطه دانش واژگان زبان آموزان ایرانی و تماس خارج از کلاس آنان با محتوای خوانداری، شنیداری، و صوتی‌تصویری انگلیسی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 484-497]

ب

  • باقزی، محمد صادق تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • بدری، نرگس سادات بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • بردبار، سوده بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • برزآبادی فراهانی، داود رابطه دانش واژگان زبان آموزان ایرانی و تماس خارج از کلاس آنان با محتوای خوانداری، شنیداری، و صوتی‌تصویری انگلیسی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 484-497]
  • بهجت، حمیده بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • بوالی، محمد تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • بیدی، ملیحه مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • بیک محمدی، مریم ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]

پ

  • پروانه، حمید تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]
  • پرویز، مریم مشارکت در کلاسهای زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: رابطه بین رفتارهای غیرکلامی و پاسخهای غیرکلامی فراگیران [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 752-775]
  • پرویزی، پردیس جنسیت‌گرایی زبانی در مطبوعات الکترونیکی اسپانیایی زبان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 672-685]
  • پیش قدم، رضا بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 686-705]

ت

  • تاج الدین، ضیاء نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]

ج

  • جاجرمی، هانیه بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 686-705]
  • جلالی، مهری بررسی خود احتمالی دانشجو معلمان زبان انگلیسی در بافت تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 498-511]
  • جهانبان اسفهلان، حسن مقایسه ی نگرش دبیران زبان انگلیسی دبیرستانهای تبریز نسبت به استفاده از تکنولوژی در کلاس بر اساس ویژگیهای دموگرافیک آنها [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 526-541]

چ

  • چهکندی، فاطمه همه گیری آنلاین: بررسی چالش های اساتید زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند در طراحی و اجرای تدریس مجازی در زمان همه گیری کوید 19 [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 706-721]

ح

  • حاجی تبار فیروزجایی، محسن ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • حجت پناه، شمیمه کتاب های درسی جدید زبان انگلیسی در مقطع متوسطه اول: آیا نیازهای دانش آموزان دیده شده است؟ [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 512-525]
  • حدادی، محمدحسین بررسی مقایسه‌ای روش تدریس معلم‌محور و روش تدریس متعلم‌محور ‌در آموزش دستور زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 722-733]
  • حدیدی، نسرین مقایسه ی نگرش دبیران زبان انگلیسی دبیرستانهای تبریز نسبت به استفاده از تکنولوژی در کلاس بر اساس ویژگیهای دموگرافیک آنها [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 526-541]
  • حسابی، اکبر پایایی نمرات ترجمه‌های انسانی با استفاده از ابزارهای خودکار جانشین ارزیابی کیفیت ترجمه [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 618-629]
  • حسینی، سید آیت بررسی تطبیقی فرایندهای بزرگ‌سازی در زبان‌های فارسی و ژاپنی در چارچوب نظریه ساخت‌واژه ارزش‌گذار [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 434-447]
  • حقی، سارا یادگیری ویژگی های زمان آینده در زبان انگلیسی توسط تک زبانه های فارسی و دو زبانه های فارسی-کردی: یک مطالعه ی زایشی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 542-557]
  • حیدری، فرخ لقا عاملیت بالقوه‌ی برقراری ارتباط کامپیوتری‌ همزمان مبتنی بر ویدئو بر تمایل به برقراری ارتباط در داخل وخارج از کلاس درس و توانش بین‌فرهنگی فراگیران زبان انگلیسی به ‌عنوان زبان خارجه [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 734-751]

خ

  • خانی، رضا یادگیری ویژگی های زمان آینده در زبان انگلیسی توسط تک زبانه های فارسی و دو زبانه های فارسی-کردی: یک مطالعه ی زایشی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 542-557]
  • خدابنده، فرزانه مقایسه توالی‌های کلیشه‌ای در زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک و زبان انگلیسی به عنوان زبان بومی در سخنرانی‌های دانشگاهی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 558-573]
  • خموش، فاطمه بررسی تحلیلی - آماری واژه‌های تخصصی مسافر فرانسه در فارسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 776-786]
  • خمیجانی فراهانی، علی اکبر بررسی خود احتمالی دانشجو معلمان زبان انگلیسی در بافت تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 498-511]
  • خودی، علی بررسی کنش افتراقی سوالات و عملکرد در آزمون: مقایسه رگرسیون لجستیک، مدل رش و منتل-هنزل [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 842-853]
  • خوشسیما، هوشنگ تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]

د

  • دشتستانی، سید رضا کتاب های درسی جدید زبان انگلیسی در مقطع متوسطه اول: آیا نیازهای دانش آموزان دیده شده است؟ [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 512-525]

ذ

  • ذوقی، مسعود تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]

ر

  • راحمی، جمیله مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • رجایی، علی پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]
  • رسایی، احسان تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • رشیدی، ناصر مشارکت در کلاسهای زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: رابطه بین رفتارهای غیرکلامی و پاسخهای غیرکلامی فراگیران [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 752-775]
  • رضاپور، روح‌اله بررسی تحلیلی - آماری واژه‌های تخصصی مسافر فرانسه در فارسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 776-786]
  • رضایی، محمد جواد فراگیری ساختارهای برآیندی توسط فراگیران انگلیسی فارسی ‌‌زبان: تعامل نحو- معنا [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 574-587]
  • رضوانی، وجیهه بازتاب فرهنگی هویت زنانه در ضرب المثلهای زبان فارسی و روسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 788-799]
  • رمضانی، مینا مقایسه توالی‌های کلیشه‌ای در زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک و زبان انگلیسی به عنوان زبان بومی در سخنرانی‌های دانشگاهی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 558-573]
  • رهبر، سمیرا افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]

ز

  • زارع بهتاش، اسماعیل بررسی مشکلات درک و ترجمه متن از نوع جریان سیال ذهن یک مطالعه موردی: خشم و هیاهو اثر فاکنر [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 658-671]
  • زارعیان، غلامرضا دیدگاه انتقادی نویسندگان ایرانی و بین المللی در مقالات چاپ شده در حوزه زبانشناسی کاربردی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 854-865]

س

  • سارانی، عبدالله تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • ستارپور، سیمین بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • سعیدی، مهناز افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]
  • سیری، مسعود بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • سیفوری، زهره مقایسه ی نگرش دبیران زبان انگلیسی دبیرستانهای تبریز نسبت به استفاده از تکنولوژی در کلاس بر اساس ویژگیهای دموگرافیک آنها [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 526-541]

ش

  • شایسته صدفیان، شقایق بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 686-705]
  • شجاعی، محسن معادل‌یابی برای واژه‌های غیرساده‌ی روسی و رویکرد تکواژشناختی محض [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 348-361]
  • شموسی، نعمت اله مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • شهمیرزادی، نیلوفر بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • شهیدی تبار، مصطفی معنی زبان‌شناختی به مثابه سلول فیزیولوژیک: پیشنهاد «طرحواره سلولی - شناختی معنی» [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 800-813]

ص

  • صانعی مقدم، مریم استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • صدری، ندا بررسی مقایسه‌ای روش تدریس معلم‌محور و روش تدریس متعلم‌محور ‌در آموزش دستور زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 722-733]
  • صمیمی، فضل‌الله نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]

ط

  • طالبی، سید حسن انتقال بین زبانی توانایی خواندن: نقش جنسیت به عنوان گواهی در همبستگی بین زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 814-841]
  • طباطبائی فارانی، سحر بررسی و آسیب‌شناسی آزمون‌های بسندگی زبان انگلیسی وابسته به وزارت عتف و دانشگاه‌های ایران و نیازسنجی زبانی ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 686-705]
  • طیبی، معصومه مؤلفه‌ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسیِ کلاس- محور: دیدگاه معلمان انگلیسیِ ضمن خدمت در ایران [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 588-601]

ظ

  • ظهرابی، محمد بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]

ع

  • عابدی، حجت بررسی تأثیر تطبیق سبک یادگیری شناختی با بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز بر یادگیری حروف تعریف معین و نامعین در زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 602-617]
  • عابدینی بلترک، میمنت ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • عادل، سید محمدرضا دیدگاه انتقادی نویسندگان ایرانی و بین المللی در مقالات چاپ شده در حوزه زبانشناسی کاربردی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 854-865]
  • عامریان، مجید بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • عباسیان، غلامرضا نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]
  • علوی، سیدمحمد ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • عنانی سراب، محمدرضا بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • عنانی سراب، محمدرضا بررسی تأثیر تطبیق سبک یادگیری شناختی با بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز بر یادگیری حروف تعریف معین و نامعین در زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 602-617]

غ

  • غفار ثمر، رضا استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • غلامی نژاد، راضیه بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • غنی آبادی، سعید دیدگاه انتقادی نویسندگان ایرانی و بین المللی در مقالات چاپ شده در حوزه زبانشناسی کاربردی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 854-865]

ف

  • فاخر عجبشیر، زهرا آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]
  • فاطمی جهرمی، ابوالقاسم بررسی تأثیر تطبیق سبک یادگیری شناختی با بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز بر یادگیری حروف تعریف معین و نامعین در زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 602-617]
  • فراهانی، الهام بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • فرجام، زهرا فراگیری ساختارهای برآیندی توسط فراگیران انگلیسی فارسی ‌‌زبان: تعامل نحو- معنا [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 574-587]
  • فرخی پور، سجاد تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • فضلعلی، فاطمه تاثیر توسعه حرفه ای معکوس برپیشرفت نو معلمان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 376-389]
  • فلاح افراپلی، منصور تاثیر آگاهی استعاری بر توانش استعاری و مهارت خواندن متون مطبوعاتی دانشجویان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 866-881]
  • فلاحی، جواد انتقال بین زبانی توانایی خواندن: نقش جنسیت به عنوان گواهی در همبستگی بین زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 814-841]

ق

  • قلخانی، حسین بررسی مشکلات درک و ترجمه متن از نوع جریان سیال ذهن یک مطالعه موردی: خشم و هیاهو اثر فاکنر [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 658-671]

ک

  • کرتازی، مارتین تاثیر آگاهی استعاری بر توانش استعاری و مهارت خواندن متون مطبوعاتی دانشجویان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 866-881]
  • کرمی، حسین بررسی کنش افتراقی سوالات و عملکرد در آزمون: مقایسه رگرسیون لجستیک، مدل رش و منتل-هنزل [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 842-853]
  • کرمی، سمیه پایایی نمرات ترجمه‌های انسانی با استفاده از ابزارهای خودکار جانشین ارزیابی کیفیت ترجمه [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 618-629]
  • کمش، نجمه دیدگاه انتقادی نویسندگان ایرانی و بین المللی در مقالات چاپ شده در حوزه زبانشناسی کاربردی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 854-865]
  • کیوان پناه، شیوا ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]

گ

  • گرامی پور، مسعود بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • گنجی، منصور تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]

م

  • محمدی، علی محمد پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]
  • مداینی اول، علی بررسی تطابق اصطلاحات زبان، گویش و لهجه در زبانهای فارسی و روسی ونمونه هایی از نزدیکی زبان روسی با گویشها و لهجه های فارسی. [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 470-483]
  • مرادی، فرزانه تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]
  • مرادیان، نعیم عاملیت بالقوه‌ی برقراری ارتباط کامپیوتری‌ همزمان مبتنی بر ویدئو بر تمایل به برقراری ارتباط در داخل وخارج از کلاس درس و توانش بین‌فرهنگی فراگیران زبان انگلیسی به ‌عنوان زبان خارجه [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 734-751]
  • مرادی عباس ابادی، محمود مؤلفه‌ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسیِ کلاس- محور: دیدگاه معلمان انگلیسیِ ضمن خدمت در ایران [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 588-601]
  • مرزبان، امیر ارتقاء نگارش پاراگراف زبان آموزان سطح متوسط انگلیسی از طریق تعامل مکالمه ای [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 630-641]
  • مرعشی، حمید بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • معتمدنیا، معصومه ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • مقدم کیا، رضا بررسی تطبیقی فرایندهای بزرگ‌سازی در زبان‌های فارسی و ژاپنی در چارچوب نظریه ساخت‌واژه ارزش‌گذار [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 434-447]
  • مقصودی، مجتبی بررسی خود احتمالی دانشجو معلمان زبان انگلیسی در بافت تربیت معلم ایران [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 498-511]
  • موسوی، سیده ندا ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • میرحسینی، سید عبدالحمید بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • میرزائیان، وحیدرضا طراحی و اعتبار سنجی پرسشنامه نگرش زبان آموزان نسبت به ترجمه ماشینی [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 642-657]

ن

  • ناعمی، زهره تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • ناعمی، علی محمد تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • نژادانصاری، داریوش پایایی نمرات ترجمه‌های انسانی با استفاده از ابزارهای خودکار جانشین ارزیابی کیفیت ترجمه [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 618-629]
  • نعمتی، مجید تاثیر آگاهی استعاری بر توانش استعاری و مهارت خواندن متون مطبوعاتی دانشجویان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 4، 1399، صفحه 866-881]
  • نکویی زاده، مرضیه تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • نوری، نورا ارتقاء نگارش پاراگراف زبان آموزان سطح متوسط انگلیسی از طریق تعامل مکالمه ای [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 630-641]

و

  • وثوقی، مرجان مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • ولی پور، علیرضا بررسی تطابق اصطلاحات زبان، گویش و لهجه در زبانهای فارسی و روسی ونمونه هایی از نزدیکی زبان روسی با گویشها و لهجه های فارسی. [دوره 10، شماره 3، 1399، صفحه 470-483]

ی

  • یداله وند، کیانوش بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • یزدانی قره‌آغاج، هوشنگ بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]