همه گیری آنلاین: بررسی چالش های اساتید زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند در طراحی و اجرای تدریس مجازی در زمان همه گیری کوید 19

نوع مقاله : علمی پژوهشی(عادی)

نویسنده

گروه زبان انگلیسی, دانشکده ادبیات و علوم انسانی, دانشگاه بیرجند

چکیده

با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، کلاسهای مجازی سنگ بنای آموزش را تشکیل داده است. از آنجایی که تغییر آموزش به قالب مجازی یک انتقال اجباری و تنها گزینه موجود برای ادامه آموزش میباشد، این تغییر با چالش‌هایی همراه است که در پژوهشهای قبلی مورد بررسی قرار نگرفته است. این تحقیق قصد دارد چالش‌های اساتید گروه زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند را در طراحی و ارائه دوره‌های آنلاین در طی شیوع ویروس کرونا بررسی کند و به دنبال راه‌حل‌های احتمالی برای این چالش‌ها می‌باشد. داده‌های این مطالعه شامل پیام‌هایی است که در طی یک ترم تحصیلی به تیم پشتیبانی ارسال شد و نمایشی زنده، طبیعی و لحظه‌ای از چالش‌های اساتید را ارائه می‌دهد. داده‌ها با استفاده از روش تجزیه و تحلیل بران و کلارک، Braun and Clarke(2006) برای استخراج مضامین تکراری و مقوله‌های کلی که پست‌ها نشان می‌دهد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش 6 مقوله از چالش‌هایی که اساتید با آن مواجه بودند را نشان میدهد. این چالش‌ها شامل مشکلات فنی، ایمنی و اعتبار آزمون‌های مجازی، نیاز به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و قوانین مشخص، تلاش اساتید برای سازگاری با آموزش مجازی، چالش‌های آموزشی و چالش‌های مربوط به دانشجویان از جمله توزیع ناکافی زیرساخت‌های فناوری، بی‌انگیزگی دانشجویان، عدم تعامل و امکان انزوای آنها و سواد رایانه‌ای ناکافی می‌باشد. سپس، یافته‌ها با اشاره به راه‌حل‌های ارائه شده در ادبیات پیشین برای رفع این موانع مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. این مطالعه نتایج کاربردی برای توسعه حرفه‌ای اساتید، خدمات پشتیبانی و همچنین سیاستگذاری و برنامه-ریزی برای دوره‌های مجازی دارد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Online Pandemic: Challenges of EFL Faculty in the Design and Implementation of Online Teaching Amid the Covid-19 Outbreak

نویسنده [English]

  • Fateme Chahkandi
English Language Department, Faculty of Literature and Humanities, University of Birjand, Birjand, Iran
چکیده [English]

Due to the outbreak of the Corona-virus pandemic, virtual classes have become the cornerstone of education all around the world including Iran. Being an obligatory transition and the only option university professors have to continue education with, online teaching is accompanied with particular challenges which have not been experienced before and need to be investigated. This research intends to explore the challenges that EFL faculty faced in the design and delivery of online courses during the Covid-19 outbreak and seek probable solutions to those challenges. The data for the study included messages posted to the backup team over an entire academic semester which provide a live, naturalistic, and in-the-moment representation of faculty’s perceptions and challenges. The data were analyzed using Braun and Clarke’s (2006) thematic analysis method for recurring themes and taxonomies that the postings represented. Analysis of the results revealed 6 categories of challenges the target faculty members faced in their online instruction: technical problems, concerns about exam safety and validity, the need for policies, planning, and regulations, faculty’s adaptability struggles, pedagogical challenges, and challenges related to students such as inadequate distribution of ICT (Information and Communication Technology) infrastructure, lack of self-motivation, lack of interaction and the possibility of their isolation, and inadequate computer literacy skills. The findings are then discussed with reference to the solutions offered in the literature to remedy those barriers. This study provides implications for faculty’s professional development programs and support services as well as policy making and planning for future online courses.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Challenges
  • Covid-19
  • EFL Faculty
  • Online Teaching
  • solutions