آ
-
آذرپرند، سهراب
مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
ا
-
احمدی، محمدنبی
نقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
-
احمدپور، لیلا
شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
-
ایزدی، مهری
توانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
-
اسداله فام، حسن
شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
-
اعظم لطفی، فرزانه
تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
-
افراز، شهرام
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
-
افضلی، فرشته
بررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
-
اقتصاد، سوده
بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
-
اکبری، الهام
بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
-
اکبری، حوریه
مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
-
اکبری، رامین
ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
-
البرزی ورکی، پرویز
واکاوی مقایسه زبانها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
-
امجدی، علی
بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
ب
-
بارخدا، سید جمال
بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
-
بازارمج حقی، عشرت السادات
بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]
-
برزآبادی فراهانی، داوود
بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]
-
بزرگیان، حسین
استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
-
بیغال، حمزه
نقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
-
بهرامی، کاوه
نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
پ
-
پاینده داری نژاد، زهره
بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
-
پوردانا، ناتاشا
انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
ت
-
تفضلی، دارا
آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
ج
-
جلالی، مهری
انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
ح
-
حبیب زاده، حامد
بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
-
حجت پناه، شمیمه
سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
-
حیدری، فرخ لقا
توانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
-
حنتی فر، میترا
استفاده از گروههای مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
خ
-
خدابنده، فرزانه
تاثیر آموزش پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
-
خمیجانی فراهانی، علی اکبر
بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]
د
-
دشتستانی، سید رضا
سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
-
دو کیم، سانگ
مقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
ر
-
راستی، علیرضا
بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
-
رجایی نیا، مهدی
ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
-
ریزاگر، کارن
همبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
-
رضایی، عباسعلی
نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
-
رضابیگی، مرضیه
تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
-
رضاپور، روحاله
بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
-
رضوانی، رضا
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
-
رضوانی، وجیهه
بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
-
روحی، افسر
تاثیر آموزش پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
ز
-
زند، فاطمه
ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
-
زهرایی، سید حسن
نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
س
-
سیری، هانیه
نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
ش
-
شیخ حسینی، زینب
ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
ص
-
صادقی سهل آباد، زینب
بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
ط
-
طالبی، سید حسن
بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
ع
-
عباسیان، غلامرضا
تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
-
عربلو، پریسا
تاثیر آموزش پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
-
عسگری، فاطمه
رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
-
علوی دوست، محمد علی
استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
ف
-
فتحی، جلیل
بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
-
فرجاه، مرجان
بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
ق
-
قاسمی، فرشته
شیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
-
قلی نژاد بداغ، لیلا
نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
ک
-
کیانی، غلامرضا
ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
-
کرمش، کلیر
بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
-
کوهی، داوود
شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
م
-
محمدی، علی محمد
کاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
-
محمدی زنوزق، زهره
انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
-
میرزائیان، وحیدرضا
بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
-
مرندی، سیده سوسن
استفاده از گروههای مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
-
معینی میبدی، مریم
بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
-
مفتون، پرویز
تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
-
مقصودی، مجتبی
تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
-
مهرابی، مرضیه
بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
-
موسی زاده، ام البنین
ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
ن
-
نامی، فاطمه
کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
-
نظری رباطی، فاطمه زهرا
ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
-
نعمتی، مجید
ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
-
نقیسی، زهره
استفاده از گروههای مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
-
نوشی، موسی
شیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
و
-
ولی پور، علیرضا
داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
ه
-
همتی، فاطمه
تاثیر آموزش پروژهمحور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانشآموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
-
همتی، محمدعلی
بررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
-
هومن، یلدا
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
ی
-
یاراحمدزهی، ناهید
توانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
-
یل شرزه، رضا
نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد