نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون سازی تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • آزمون های سرنوشت ساز در مقیاس بالا بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • آزمون ورودی دکتری بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • آگاهی دانشجویان بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • آموزش زبان بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • آموزش زبان انگلیسی بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • آموزش معکوس تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]

ا

  • ارزیابی کیفیت ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • ارزشیابی ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • ارزشیابی یادگیری-محور ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • ارزشیابی پویا تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • استراتژیهای تردیدافکنی تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • استعاره استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • استعداد یادگیری زبان بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • استقلال موضعی بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • اشتیاق یادگیری تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • اصطلاحات انگلیسی بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • اضطراب زبانی تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]
  • اعداد مشترک مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • افزایش آگاهی افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]
  • اقدام پژوهی مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • الفاظ و معانی مشترک. اردو هندی سنسکریت مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • انسانی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • انگاره بومی تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • انگلیسی برای اهداف دانشگاهی بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • انگلیسی برای اهداف ویژه استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]

ب

  • بار استدلالی هدفمند بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • برنامة درسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • برنامه‌ی درسی ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • بعدیت بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • بین تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]

پ

  • پیچیدگی ساختاری بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • پیچیدگی شناختی تکالیف معنا محور بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • پیچیدگی لغوی بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]
  • پیشرفت تحصیلی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • پیشرفت زبانی نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • پیکره بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • پیکره بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • پویا‌سازی بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]

ت

  • تجربی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • تحقیق کیفی بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • تفاوت عملکرد ایتم ها بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • تقابل هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • تلفظ افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]
  • توسعه حرفه ای" تاثیر توسعه حرفه ای معکوس برپیشرفت نو معلمان زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 376-389]

ح

  • حافظ پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]

خ

  • خطا تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]
  • خواندن و درک مطلب بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • خودکارآمدی زبان انگلیسی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • خودمختاری زبان آموزان تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]

د

  • دانش ادراک/تولید واژگان همنشین آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]
  • دانشگاه خوارزمی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • درون تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]

ذ

  • ذی‌نفعان ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]

ر

  • راهبردهای کاهش عدم انگیزش نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]
  • رشته تحصیلی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • روش پژوهش ترکیبی ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • روش فراشناختی افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]
  • روش کلاس معکوس تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]
  • رویکرد استقرایی آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]
  • رویکرد قیاسی آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]

ز

  • زبانی تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]
  • زبان آموزان زبان انگلیسی نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • زبان اوستا مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • زبان روسی ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]
  • زبان ژند وپاژند مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • زبان شناسی شناختی استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • زبانشناسی کاربردی بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • زبان‌شناسی مقابله‌ای هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • زمان برنامه ریزی بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]

س

  • ساخت‌گرایی بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • سیاست‌گذاری آموزش زبان بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • سنجش تشخیصی شناختی بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • سوژانر تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • سوژانر نتایج و بحث تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]

ش

  • شایستگی‏های مورد انتظار ارزیابی کیفیت و شایستگی‏های مورد انتظار در برنامه‌درسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذی‌نفعان [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 100-119]

ص

  • صحت دستوری بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 180-197]

ع

  • عادلانه بودن بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • عدم انگیزش نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]
  • علوم ریاضی مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 135-151]
  • عملکرد تحصیلی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • عوامل عدم انگیزش نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]

ف

  • فراگیران زبان انگلیسی نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]
  • فرایند‌نگری بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • فعل‌های پیشوندی هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • فهرست واژه بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]

ک

  • کاربرد اصطلاحات بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • کار گروهی مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • کانکوردنس آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]
  • کنش افتراقی سوال بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]
  • کنش افتراقی مهارت بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 152-165]

گ

  • گروه‌بندی کلاسی مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • گفتمان پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]
  • گفتمان دانشگاهی استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • گوته پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]

م

  • مجهول تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی دراستفاده از جملات مجهول زبان ژاپنی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 422-433]
  • مدل تردیدافکنی چندکاربردی تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • مدل رش بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 37-55]
  • مطالعة ترکیبی متوالی-تبیینی ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • مقالات علمی پژوهشی تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • مقالۀ پژوهشی بررسی کاربرد اصطلاحات انگلیسی در مقاله های پژوهشی زبان شناسی کاربردی :پژوهشی پیکره محور [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 390-405]
  • مکالمه زبان عربی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 216-232]
  • منطقه مجاور رشد تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]
  • مهارت خوانش ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 316-329]
  • مهارت شنیداری افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]
  • مهارت‌های اجتماعی مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • مهارتهای مولد تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 120-134]

ن

  • نفوذ فرهنگی بررسی آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی گسترش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 300-315]
  • نقش پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]
  • نقش نما پژوهشی گفتمان شناختی در گسترۀ کاربردها و کارکردهای نقش نمای "واو" در اشعار حافظ و گوته: کاربردهای آموزشی و پژوهشی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 406-421]
  • نگارش بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • نگارش استعاره‌ در نگارش متون دانشگاهی: مطالعه‌ای براساس دیدگاه زبان‌شناسی شناختی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 166-179]
  • نگارش علمی تردید افکنی فراگفتمانی در مقالات پژوهشی در زبانشناسی کاربردی: بررسی مقایسه‌ای سوژانر «نتایج و بحث» در مقالات نویسندگان غیر انگلیسی زبان و انگلیسی زبان [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 448-469]
  • نگرش نگرش فراگیران زبان انگلیسی به عوامل موثر بر کاهش انگیزش و راهبردهای کاهش آن [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 82-99]

و

  • واژگان دانشگاهی بررسی میزان فراوانی واژگان دانشگاهی در پیکره ای از کتاب های درسی دانشگاهی گرایش آموزش زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 198-215]
  • واژگان مشترک مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • واژگان همنشین آموزش واژگان همنشین زبان انگلیسی از طریق کانکوردنس ها: بررسی تطبیقی رویکردهای قیاسی و استقرایی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 362-375]
  • واژهای کلیدی: زبان سنسکریت مطالعه تطبیقی واژگان مشترک زبان سانسکریت و فارسی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 272-283]
  • واژه های کلیدی: توانش بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 56-81]
  • واگرایی هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • ویژگی های عروضی افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995) [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 260-271]

ه

  • هم‌گرایی هم‌گرایی و واگرایی فعل‌های پیشوندی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 19-36]
  • هویت فرهنگی نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • هوش چندگانه نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]

ی

  • یادگیری زبان انگلیسی نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 1-18]
  • یادگیری مشارکتی مقایسه‌ی دیدگاه‌های مدرسان شاغل در ایران و ژاپن در اجرای «گروه‌بندی» در کلاس‌های درس زبان انگلیسی [دوره 10، شماره 1، 1399، صفحه 233-259]
  • یادگیری معکوس تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی [دوره 10، شماره 2، 1399، صفحه 330-347]