آ
-
آهنگری، سعیده
اهمالکاری زبانآموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
ا
-
احمدی، محمدنبی
حرکتشناسی زبان بدن در نهجالبلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
-
ایرجی، مریم
واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستانهای ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
-
اسفندیاری، رجب
کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
-
اصغری، محدثه
تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیمگیریهای آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
-
افراز، شهرام
مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
-
افضلی، فرشته
بررسی مقابلهای راهکارهای ترجمه عبارتهای طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]
-
اقتصاد، سوده
نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
-
اکاتی، فریده
افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
-
اکبری، الهام
تاثیر آگاهی ردهشناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبانها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
-
اکبری، میثم
بررسی مقابلهای راهکارهای ترجمه عبارتهای طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]
-
اینانلو، مه کامه
شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان میروند در پرو میمیرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
ب
-
باقری نویسی، رضا
رابطه بین برونگرایی/درونگرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
-
بهرامی، نرگس
بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
پ
-
پیشادست، اعظم
افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
-
پورابراهیم، فاطمه
تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژیهای شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
-
پیوندی، اشکان
بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
ت
-
تاج الدین، ضیا
تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیمگیریهای آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
-
تاج فیروز، فاطمه
باور و آگاهی زبانآموزان ژاپنی فارسیزبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
ج
-
جابری نسب، نرگس
بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
-
جلیلیان، زهرا
حرکتشناسی زبان بدن در نهجالبلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
-
جمال زاد، محمد
بررسی ویژگیهای صوتشناختی همخوانهای سایشی در زبان روسی در بیان دانشجویان فارسی زبان ایرانی و مقایسه آن با زبان معیار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 238-256]
ح
-
حیدرپور مرند، یزدان
بازآراییهای زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی همترازی فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
-
حری، ابوالفضل
سبکشناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمهگری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
-
حسینی نسب، حدیث
موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]
خ
-
خداکرمی، فاطمه
بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
-
خمیجانی فراهانی، علی اکبر
بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
-
خوئی اسکوئی، صابر
اهمالکاری زبانآموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
د
-
دانشورکیان، امیرحسین
گونههای زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمهی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
-
دانشور کیان، علی
گونههای زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمهی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
-
داوری اردکانی، نگار
گونههای زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمهی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
-
دلاور، علی
تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسألهمحور بر سبکهای حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
-
دهقان، فرزانه
مقایسهی ساخت گفتمانی هویت حرفهای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
-
دهمرده، مهدی
نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
-
دوستی زاده، محمدرضا
تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
ر
-
رحمتی پسند، سیده زینب
مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
-
رزمجو، سیدآیت اله
مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
-
رضایی فرد، زهرا
بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
-
رفسنجانی نژاد، سارا
تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
-
رمضان کیایی، محمد حسین
تاثیر آگاهی ردهشناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبانها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
ز
-
زارعی زوارکی، اسماعیل
تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسألهمحور بر سبکهای حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
-
زنجانبر، امیرحسین
مقایسۀ برگردانهای فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
س
-
ساسانی، فرناز
شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان میروند در پرو میمیرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
-
سپاهی، داود
رواسازی آزمون مبتنی بر چارچوب مرجع اتحادیه اروپا و برابری ارزشیابی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 111-131]
-
سیدفضل الهی، نازنین
تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
-
سیفوری، زهره
اهمالکاری زبانآموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
-
سلیمانی، شیلا
تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسألهمحور بر سبکهای حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
ش
-
شادمان، نازنین
تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژیهای شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
-
شاهرخی، محسن
بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
-
شیروان، ژینوس
واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستانهای ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
-
شعبانی، عنایت اله
بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
-
شعبانی، محمد باقر
کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
-
شکرآبی، زینب
باور و آگاهی زبانآموزان ژاپنی فارسیزبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
-
شوبیری، لیلا
بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبانهای خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
ص
-
صیادانی، علی
بازآراییهای زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی همترازی فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
-
صحرایی، رضامراد
تاثیر آگاهی ردهشناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبانها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
-
صنیعی، اندیشه
بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونههای تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
ط
-
طالبی نژاد، محمدرضا
بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
ع
-
عالمی، مینو
تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیمگیریهای آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
-
عامری فلیحی، نعیمه
مقایسۀ برگردانهای فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
-
عبداللهی گیلانی، محمد
شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتابهای زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
-
عسگری، فاطمه
کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]
-
علیآبادی، خدیجه
تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسألهمحور بر سبکهای حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
-
علی نژاد، بتول
تأثیر تعداد واکه بر فضای واکهای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکههای زبان آلمانی: پیشبینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
-
علوی، سید محمد
رواسازی آزمون مبتنی بر چارچوب مرجع اتحادیه اروپا و برابری ارزشیابی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 111-131]
ف
-
فرقانی تهرانی، آذر
تأثیر تعداد واکه بر فضای واکهای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکههای زبان آلمانی: پیشبینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
-
فرمودی، شیوا
رابطه بین برونگرایی/درونگرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
ق
-
قرائی، زهره
موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]
ک
-
کرمی، حسین
رواسازی آزمون مبتنی بر چارچوب مرجع اتحادیه اروپا و برابری ارزشیابی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 111-131]
-
کریمی فیروز جایی، علی
تاثیر آگاهی ردهشناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبانها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
-
کیوان پناه، شیوا
تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
گ
-
گشتاسبی اردکانی، پورچیستا
بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
-
گل آقایی، نسیم
بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونههای تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
-
گلفام، ارسلان
تاثیر استعارههای مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
-
گودرزپور عراق، افسون
بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
ل
-
لوکزینی، لوکرتزیا
تحلیل زبانشناختی قالبهای حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
م
-
مجوزی، احمد
افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
-
محمدی، علی محمد
تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادلهای ترجمه: مطالعة گفتماننماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
-
مرادی، ایوب
مقایسۀ برگردانهای فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
-
مرادی، فرزانه
تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
-
مفاخریان، فاطمه
تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
-
منسوب بصیری، ایمان
تحلیل زبانشناختی قالبهای حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
ن
-
نصیری زیبا، فریناز
بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونههای تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
-
نهاوندی، متین
تاثیر استعارههای مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
و
-
وادی پور، قاسم
کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
-
وثوقی، مرجان
مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
-
وفا، سحر
تأثیر تعداد واکه بر فضای واکهای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکههای زبان آلمانی: پیشبینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
-
ولی پور، علیرضا
بررسی ویژگیهای صوتشناختی همخوانهای سایشی در زبان روسی در بیان دانشجویان فارسی زبان ایرانی و مقایسه آن با زبان معیار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 238-256]
ه
-
هدایت، ندا
بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونههای تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
ی
-
یارمحمدی خامنۀ، رامین
واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستانهای ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد