آزمون عملکردی معلمانارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
آمادگی معلمانآمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
آموزش ایتالیاییرویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
آموزش ارزشهابررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
آموزش آنلاینآمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
آموزش توسعه دهنده"بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
آموزش رسمیسواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
آموزش زبان به کمک فناوریکاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
آموزش زبان به کمک فناوریآمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
آموزش زبان خارجیبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
آموزش مجازیبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
آموزش معلمانکاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
اخلاقمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
ایرانبررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
ارتباطبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
ارتباط میانگفتاریبازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
اردوتحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
ارزیابیارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
ارزیابی سوم شخصمدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
ارزیابی عملکردیارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
ارزشیابیارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
اسیب فرهنگیتحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
استقلالتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
اصلاح برنامة درسینقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
الگووارۀ ملیهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
اللّیلنقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
انتقال ساختارانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
انتقال معنیانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
انطباقکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
انگلیسی بعنوان زبان میانجیانگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
انگلیسی به عنوان زبان خارجیبررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
انگلیسی های جهانیانگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
انواع بازخوردبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
اولویت بندیشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
ب
بازخوردانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
بازخورد همسالانبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
باورهای آموزشیشیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
بدایة و نهایة"بررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
برنامهارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
برنامه درسیرویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
برنامهدرسیتاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
برنامه درسی ملیبررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
بلوچزبانتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
بینفرهنگی بودنمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
پ
پسامتدشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
ت
تحلیلکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
تحلیل کتب آموزشینقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
ترجمهکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
ترجمهترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
ترجمهنقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
تسلط به زبانشناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
تکزبانهتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
تکنیکنقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
تکنولوژیبررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
تلمیحاتتحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
توانایی تدریس"بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
توانش اخلاقیمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
توانش ارتباط بینفرهنگیبازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
توانش تعاملیبازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
توانش دستورینقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
توانش کاربردشناسیتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
ج
جریانهای زبانهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
چ
چارچوب زبان اجتماعیمدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
چند رسانه ایانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
خ
خردگرایینحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
خودکارآمدی در خواندنبررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
د
داده پردازی"داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
دانش تربیتیتاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
دانش دستورینقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
دانش فراشناختیتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
دانش فنآوریتاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
دانشگاه فرهنگیانتاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
دانش محتوایی تربیتی فناوریبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
دانش موضوعیتاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
دیدگاههاسواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
درک مطلببررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
ده اصل کلیدیشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
دوره کوتاه آموزش زبانرویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
دورههای مدرس-محورکاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
دوزبانهتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
ر
راهکارهابررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
رشد شخصیتی"بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
رفتار مودبانهمدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
رفتارهای حامی استقلالتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
روایت پژوهیآمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
روش پژوهش روایینقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
روش تحقیق مخلوطبررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
روش قیاس پیوستهکاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
روشهای آموزش زبان خارجیمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
رویکرد ارتباطینقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
رویکرد اکولوژیکیآمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
رویکرد بینافرهنگیرویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
رویکرد بوم شناختینقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
ز
زیباشناسیکلامیبررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
زبانبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
زبان آلمانینقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
زبانآموزمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
زبانآموزبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
زبان آموزانبررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
زبانآموزان زبان انگلیسیبررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
زبان انگلیسینقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
زبان انگلیسیبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
زبان خارجینقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
زبان خارجیارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
زبانشناختینقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
زبانشناسان روسبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
زبان علمنحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
زبان فارسینحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
زبان فرانسهبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
زبان ممنوعهبررسی راهکارهای زیباشناسی کلامی در ترجمه زبانممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
ژ
ژانر وحشتترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
س
سبکهای تدریسشیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
سیپارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
سیستمبازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
سیستم گفتاریبازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
سه بعدیارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
سواد دیجیتالسواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
ش
شبکههای اجتماعی برخطبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
شگردهای ترجمهترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
شنوندگان زبان دوم حرفه ایاستفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
شنوندگان زبان دوم مبتدیاستفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
شهروندی جهانیهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
شیوه آموزشیشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
ص
صحنههای برخورد مودبانهمدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
صلاحیت های حرفه ای معلمانارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
ع
عدمکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
عصر روشنگرینحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
عملکرد شنیداریاستفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
غ
غیریتمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
ف
فارسیتحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
فارسیزبانتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
فارسی زبانانمدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
فراملیتیهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
فرآیند تحلیل سلسله مراتبیشناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
فرهنگبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
فرهنگبررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
فرهنگرویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
فیسبوکبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
فعالیتهای یادگیری خودآغازگرانهتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
فناوریشیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
کاربر تایید شدهبررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
کاربر تایید نشدهبررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
کاربرد فناوری در زبان آموزیبررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
کاربر زبانبررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
کار گروهیشناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
کارل راجرز"بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
کرونابررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
کلاس درس معکوسبررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
کنش گفتاری امتناعتوانش کاربردشناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دوزبانه (فارسی-بلوچی) و تکزبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
گ
گروه ناپذیریشناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
گفتگوی فرهنگیبازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبانشناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
گفتمان تولید علمنحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راهکارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
گفتماننماکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
گورستانترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
م
متن-محورانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
مجموعه ویژنبررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزشهای قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتابهای زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
محدودیتهاسواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
مداخلات فراشناختیاستفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
مدرسمقدمهای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
مدرسان ایرانیبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
مسولیت پذیریتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
مطالب آموزشی الکترونیکیبررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
مطالب آموزشی زبانهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجیشیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
معلمان غیربومیانگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
منطق فازیاستفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفهای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
مهارت های دستورینقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
مهارتهای زبانینقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
موسیقینقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
ن
نتایج یادگیریبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
نظام ارزیابی معلمانارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
نظام تربیت معلمانگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
نظریه انتخاب عقلانیشناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
نظریه خودسازماندهیتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
نقدنقد و بررسی زبانشناختی و تکنیکهای به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
نقش معلمنقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
نقش معلمتأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
نقش معلمشناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
نگارش تعاملی رایانه ایانواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
نگرش زبانیانگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
نگرش نسبت به زبان انگلیسیبررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
نیل گیمنترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
نئوتنی زبانیبررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
و
واسیلی واسیلیویچ داویدوف"بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
واوکاربرد نظریة عدمانطباق در تحلیل ترجمة گفتماننمای "و" در پیکرههای موازی: مطالعهای موردی در ترجمة همزمان در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
وب2بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
ه
همبافتسازی فراملیتیهمبافتسازی فراملیتی در آموزش بینفرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
هندیتحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
هویتبررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
هویت زبانیبررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
هویت فرهنگیبررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
یادداشتهای بازاندیشیکاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
یادگیری زبانبررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
یادگیری زبان آنلاینبررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
یادگیری زبان به کمک رایانهشیوههای تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد بهکارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
یادگیری زبان به کمک فناوریبررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد