آزمون قضاوت دستور زبانتمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
آموزش برخط فارسیبررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
آموزش تلفیقیاثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
آموزش زبان آلمانییادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
آموزش زبان انگلیسی با اهداف دانشگاهیارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
آموزش زبان به روش پروژه محوردیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
آموزش زبان چینیشرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
آموزش زبان دومبررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
آموزش زبان فارسیآموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
آموزش صریحتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
آموزش مجازیبررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
آناگاولدابررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
آنالیز حرکتبررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
آواشناسیبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
ا
ابرهیمتحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
ابهام واژگانیباهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
اثرات آموزشیتحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
اثرهای آموزشی نسل ششیادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
اجتماع اکتشافیبررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
ارتباطات غیرکلامی"نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
ارزیابی کتب درسیارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
اریک امانوئل اشمیت&rdquoروزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
استعاره مفهومیرویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
اشتیاق تحصیلیاثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
اصلاح زبانشناختینقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
اضطرابنقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
اضطرابمقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
افق معنایینقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
الطیّب صالحنقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
النومُ فی حَقل الکرز"نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
الهام دارچینیانبررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
الهام شعریسازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
انگلیسی با اهداف پزشکییادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
انگیزهنقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
انواع متون خواندنیارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
انواع ورودیمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
ایرانبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
ایرانبررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
ایرانتحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
ب
بازخوردنقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
بازخورد از مدرس/معلم و همکلاسیمقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
بازخورد اصلاحیمقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
بازخورد حضوری و برخطمقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
بازخورد غیر مستقیمنقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
بازنمایی جنسیتیتحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
باهمآییباهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
بهزیستیبررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
پ
پس زمنیه ی زبانآموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
پیچیدگیمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
پیشوندبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
ت
تجربه تدریسبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
تجربه تدریسبررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
تحلیل خطابررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
تحلیل خطاتجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
تحلیل خطاساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
تحلیل خطابررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
تحلیل ریزتکوینیتحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
تحلیل مقابلهایتجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
تداخل زبانیبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
ترجمةتحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
ترجمة شعرسازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
ترجمة فرهنگیترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
ترجمهبررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
ترجمهترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
ترجمه شفاهی همایشیبررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
ترجمهشناسی&rdquoروزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
ترجمۀ ادبی&rdquoروزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
ترسنقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
تکیهبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
تکیه واژگانیبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
تلفظ و اصول آواشناسییادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
تلویحیتحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
تمرینات کتاب آموزشیارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
تهاجم فرهنگیترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
توانش ارتباطییادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
توانش خوانداریتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
توسعه حرفه ایبررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
ج
جدول معیارهایادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
جملات مجهولساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
جملات وجودیتجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
جنسیتبررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
جنیسیتنگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
چ
چارچوب نظاممندساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
ح
حساسیت دستوریتمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
حضور تدریسبررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
خ
خطاهای رایجتجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
خواندن و درک مطلبتحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
خوانش متنارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
خودپندارهاثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
خودپندارهبررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
د
دانشنگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
دانشآموزاناثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
دانش لغاتبررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
دانش محتوایی تربیتی فناوریبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
دبیران زبان انگلیسینگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
درج همخوانتبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
درس عربیاثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
درک مطلبتمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
درک مطلبتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
دستور زبانساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
دستور زبان نقشگراساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
دقتمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
ر
رسانهترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
رضا عامرینقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
روانیمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
روایتتحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
روزآمدی نظریههای ترجمه&rdquoروزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
روش تدریس زبانآموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
روشهای ترجمهرویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
رویکرد عملگرایادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
رویکرد فعالیت محور آموزش زبانارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
رویکرد مبتنی بر ژانرساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
رویههای ترجمهرویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
ز
زبان آلمانینقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
زبانآموزان ایرانیساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
زبان آموزان جوانبررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
زبان انگلیسیبررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
زبان انگلیسی برای اهداف ویژهتمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
زبان بدن"نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
زبان چینیتجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
زبان چینیساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
زبان چینیشرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
زبانشناسی شناختیرویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
زبانشناسی کاربردیبررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
زبانشناسی مقابلهایبررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
س
سابقه تدریسنگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
ساختار بلاغتبررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
ساختار متنتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
سبک مترجمنقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
سن ورودمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
سوزان بَسنتترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
سیاست های آموزش زبانشرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
سیستمهای ترجمه گفتار به متنبررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
ش
شعر انگلیسیسازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
شعر ترکی آذربایجانیسازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
شفاهیتحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
ص
صلاحیت حرفه اینگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
ض
ضرب المثلآموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
ط
طبیعیسازینقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
ع
عربی قرآنیتبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
عصبشناسی آموزشیادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
عملکرد نوشتاریمقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
عناصر فرهنگی&rdquoروزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
ف
فارغالتحصیلان رشته آموزش زبان فرانسهبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
فرهنگارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
فعالیت درسیارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
فعالیت های زبانمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
فناوریبررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
ق
قنادتحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
ک
کاهش نشانداریتبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
کتاب های آموزش زبان انگیسیتحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
کتابهای درسیبررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
کلمات کلیدی: روش اجتماعی- فرهنگیتحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
گ
گفتمان ارتباطیارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
گفتماننماهاتحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
م
مترجم مایکروسافتبررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
متن استدلالینقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
متن مطبوعاتیآموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
متون استدلالیتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
متون بانکیباهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
متون تفسیریساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
مدت زمان اقامتمدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
مطالعات ترجمهرویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
مطالعات زبانبررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
معادلیابی در ترجمهباهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
معلم هاتحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
معناشناختیتحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
معناشناسی ساختارگراباهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
مکالمه انگلیسیدیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
منابع آموزشیشرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
من او را دوست داشتمبررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
منطقه مجاور رشدتحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
مهارت بینافرهنگیارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
مهارت خواندنارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
مهارت نوشتاریساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
مهارت هانگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
مهارتهای تولیدییادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
مهارت های یادگیری زباندیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
میانفرهنگیبررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
ن
نپالشرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
نشانهتحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
نشانهشناسی"نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
نظرات دانشجویان زبان انگلیسیدیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
نظریه نشانداریتبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
نظریه یادگیری ساختارگرای اجتماعیدیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
نقش های دستوریتمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
نگرش هانگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
نگرش هابررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
نمود جنسیتیبررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
نوشتار آکادمیکبررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
نوشتار در سطح گفتماننقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
نون وقایهتبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
نیازهایادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
و
واژگان کلیدی: ارزیابی کتاب آموزشیارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
واقعیت مجازییادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
ویلیام باتلر ییتسسازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
وینه و داربلنهبررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
ه
همزمانتحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
ی
یادآوری مکتوبتأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
یادگیری اتفاقی و بدون برنامه ریزی لغاتبررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
یادگیری به کمک کامپیوتربررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
یادگیری حمایتیتحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
یادگیری زبان خارجینقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
یادگیری زبان دومنقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد