آ
-
آزاد، مهناز
تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
-
آقاجانی، حمید
نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
-
آهنگری، سعیده
تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
-
آهنگری، سعیده
بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
ا
-
اپل، کریستینا
بررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
-
احمدی، محمدنبی
نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
-
استاد حسین خیاط، ارغوان
ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
-
اسدی، نادر
ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
-
اقتصاد، سوده
بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
-
الماسیه، سارا
ساخت بررسی و تحلیل خطای زبانآموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
-
امیرسلیمانی، نجمه
مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
-
امیری، آنیتا
یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
-
امیری، جهانگیر
نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
ب
-
باقرزاده کاسمانی، مراد
تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
-
بهرامی، کاوه
نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
-
بهرامی، نجمه
بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
-
بیکیان، علی
رویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
-
بیگلربیگی قاجاریه، امیر
ارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
پ
-
پاسندی، سمانه
تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روشهای تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
-
پورصوتی، ثمینه
ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
ت
-
تاج آبادی، فرزانه
تبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
-
ترک شوند، مهدی
اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
-
تیما، مهدی
ترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
ج
-
جعفری، ناهید
تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
-
جعفری گهر، منوچهر
مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
-
جلالی، مهری
نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
-
جلیلیان، زهرا
نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
ح
-
حجت پناه، شمیمه
بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
-
حسینی احمدآبادی، زهرا سادات
تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
-
حیدری، فرخ لقا
تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
خ
-
خزائی، سعید
یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
-
خمیجانی فراهانی، علی اکبر
نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
د
-
درخشان، علی
یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
-
دشتستانی، سید رضا
بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
-
دهمرده، مهدی
بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
-
دواتگری اصل، هانیه
ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظاممند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبانآموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
-
دوستی زاده، محمدرضا
ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
-
دیوسر، هدی
مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
ر
-
رحیمی، رامین
تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
-
رضایی، افشین
نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
-
رضوان طلب، زینب
بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
-
روشندل هرمزی، پریسا
رویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
ز
-
زینیوند، تورج
نشانهشناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
س
-
ساسانی، فرناز
روزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
-
سلامی، علی
ارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
ش
-
شاهمرادی، مرتضی
اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
-
شجیعی، شادی
بررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
-
شریفی رهنمو، سعید
اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
-
شریفی رهنمو، مجید
اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
-
شکرآبی، زینب
مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
-
شنگ لی، وانگ
شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
-
شهیدی تبار، مصطفی
سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
-
شین، تیان
شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
ص
-
صفایی قلاتی، مهدی
رویهها و روشهای ترجمه انگلیسیبهفارسی استعارههای مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمیتخیلی دثاستاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
ع
-
عزیزی، زینب
نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
غ
-
غفاری، سولماز
نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
ف
-
فرجاه، مرجان
روزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
-
فردوسی، سیما
بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
-
فرقانی تهرانی، آذر
بررسی مقابلهای تکیه در واژگان پیشونددار آلمانی و فارسی دشواریهای تکیهگذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبانآموزان فارسیزبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
-
فرنیا، مریم
مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
ق
-
قاسمی، پردیس
بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
-
قاسمی نژاد بهرام آبادی، مهدی
تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
-
قبول، احسان
بررسی «حضور تدریس» در دورههای برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
ک
-
کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه
تبیین واجشناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
-
کردیزدی، سیمین
بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
-
کوهی، داوود
بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
م
-
محمدی، پونه
بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتابهای درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
-
محمدی، سمیرا
ارزیابی مقایسهای انواع تمرینها در کتابهای انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بینالمللی آنها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
-
محمدی، علی محمد
تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتماننماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
-
محمدی، مهسا
بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
-
مدرس خیابانی، شهرام
باهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
-
مردانی بابامیری، هتاو
نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
-
مشهدی حیدر، داود
تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
-
معماری هنجنی، علیرضا
دیدگاههای دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
-
منصفی، رویا
ترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
-
مهرابی، مرضیه
بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
-
مولوی، سمیه
بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
ن
-
ناصرپور، اعظم
نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفهای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
-
نصرت زاد، حیدر
باهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
-
نصری، محمد
باهمآیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارساییهای) مربوط به معادلگزینی (سازی) آنها در متون بانکی با استفاده از نظریهی معناشناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
-
نعمتی، مجید
بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
-
نفر، ریحانه
روزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
-
نمایشی، طاهره
تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبانآموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
-
نواب زاده شفیعی، سپیده
روزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
-
نوری، نرگس
تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
و
-
وانگ، زنگ رونگ
آموزش ضربالمثل فارسی به غیرفارسیزبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» بهعنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
ی
-
یل شرزه، رضا
ترجمه بهمثابهی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد