منابع
احمدی صفا، محمد. 2013. بررسی ارتباط فراگیری زبان دوم و هوش هیجانی با تکیه بر توانش کاربردشناسی زبان بینابین. مجلة ایرانی زبانشناسی کاربردی. دوره 16. شماره 1.
اُگریدی، ویلیام. و [دیگران]. 1390. درآمدی بر زبان شناسی معاصر. ترجمه علی درزی. تهران: سمت.
باطنی، محمدرضا. (1385). پیرامون زبان و زبانشناسی. تهران: آگاه.
بختیاریزاده، حسین. 2012. معنای کاربردشناسی و توانایی درک مطلب زبانآموزان زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ادبیات انگلیسی. دوره 2. شماره 1.
بخشیپور خدایی، فاطمه. (2012). بررسی رابطة میان مهارت تفکر انتقادی دانشجویان ایرانی و مهارت خواندن زبان انگلیسی آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی. دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی. دانشگاه تهران.
برجسته، حامد و واثقی، رضا. 2012. تفکر انتقادی: مهارتی در جهت افزایش مهارت خواندن انگلیسی. مجلة آموزش زبان شیخ بهایی. دوره 1. شماره 2.
حیدری، مختار. (2011). رابطة میان مهارتهای جزئی خواندن زبان انگلیسی و مهارتهای تفکر انتقادی در دانشجویان ایرانی. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی. دانشکدة علوم انسانی. دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی.
رفیعیان، وحید و شریفینژاد، مریم. 2014. تأثیر آگاهی کاربردشناسی بر درک و تولید عبارات قراردادی. تئوری و عمل در مطالعات زبان. دوره 4. شماره 7.
سعیدیان، ربابه. (2014). تأثیر دامنه و عمق دانش لغوی و تفکر انتقادی بر درک مطلب زبانآموزان ایرانی. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی. بخش انگلیسی دانشگاه البرز. دانشگاه تهران.
سیف، علیاکبر. (1391). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
شاهحسینی، وحیده. (1392). نقش آموزش تفکر انتقادی و سواد رسانهای در بازگشایی پیام. پایاننامة کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی. دانشگاه آزاد. واحد علوم تحقیقات.
شعبانی، حسن. (1377). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). تهران: سمت.
فهیم، منصور و ساعیپور، مریم. 2011. تأثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر درک مطلب زبان انگلیسی زبانآموزان ایرانی. مجلة آموزش و تحقیقات زبان. دوره 2. شماره 4.
فیشر، رابرت. (1386). آموزش تفکر به کودکان. ترجمة مسعود صفاییمقدم و افسانه نجاریان. اهواز: رَسِش.
کشکولی رحمانزاده، مهرناز. 2015. تحلیل بخش شنیداری دو آزمون بین المللی تولیمو و آیلتس و تولیمو از منظر کاربردشناسی. آموزش زبان انگلیسی. دوره 8. شماره 5.
کیوانفر، ارشیا و مژگان رشتچی. 1388. مبانی نظری اجتماع کندوکاو به عنوان روش آموزش فلسفه برای کودکان. فصلنامة فرهنگ، شماره 69، 58-39.
موسوی ارفع، علیرضا. (1391). تأثیر مقابلهای تدریس خودمحوری، تفکر انتقادی و ترکیب خودمحوری و تفکر انتقادی بر مهارت گفتاری زبان آموزان.
میرفتاحی، آرش. (2012). آموزش تفکر نقادانه بر خواندن و درک مطلب. پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی. دانشکدة زبان و ادبیات انگلیسی. دانشگاه ارسک.
نوری راد، فاطمه. (1393). نقش آموزش مهارتهای گفتوگویی در کنش تفاهمی ساختار و کارکرد گفتوگوی کندوکاوی دانشآموزان دبستانی. پایاننامة کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی. دانشکدة علوم اجتماعی و ارتباطات. دانشگاه علامه طباطبایی.
یول، جرج. (1391). کاربردشناسی زبان. ترجمة محمد عموزاده مهدیرجی و منوچهر توانگر. تهران: سمت.
Afflerbach, P., Pearson, P.D. and Paris, S. (2008). Skills and Strategies: Their differences, their relationships, and why it matters. Norwood, MA: Christopher-Gordon.
Andrea Gómez Pérez, Norma. (2010). Promoting Critical Thinking Skills Through Reading Comprehension Strategies. MA in English Language Teaching. Industrial de Santander, Bucaramanga, Colombia.
Austin, J. L.)1962(. How to do things with words. Oxford: Oxford University Press.
Brock, Mark N. & Nagasaka Yoshie. 2005. Teaching Pragmatics in the EFL Classroom? SURE You Can! TESL Reporter 38, pp. 17-26
Davey chesters, sarah.(2012). the Socratic classroom, reflective thinking through collaborative inquiry. The Netherland: sense publishers
Davis, Steven.)1991(. In Steven Davis (Ed), Pragmatics. A reader, pp. 3-13. New York, Oxford: Oxford University Press.
Dewey, J.)1982(. How We Think. Lexington, Mass: Heath.
Fuller, R.G.)1977(. Multidisciplinary Piagetian-Based Programs for College Freshmen. Lincoln: University of Nebraska at Lincoln Press.
Garcia, Paula. 2004. Pragmatic Comprehension of High and Low Level Language Learners. TESL-EJ. Vol.8, No. 2.
Gordon Pershey, Monica. 1997. Teaching Pragmatic LanguageAwareness as an Integral Aspect of Reading and Language Arts Instruction. Reading Horizons. Vol. 37, No. 4.
Grabe, William. 1989. Literacy in a second language. Annual Review of Applied Linguistics. Vol. 10.
Grabe, William. And Stoller, Fredricka L. (2001). Teaching and Reaearching Reading. England: Longman.
Grice, H. P. 1975. Logic and conversation. In P. Cole, & J. Morgan (Eds.), Syntax and Semantics (Vol. 3, pp. 41-58). New York: Academic Press.
Holmes, J.)2008(. An introduction to sociolinguistics. London & New York: Routledge.
Lipman, Matthew. (2003). Thinking IN Education. New York. Cambridge University Press.
Pressley, M. and Woloshyn, V. (1995). Cognitive strategiy instruction that really improves children’s academic performance. Cambridge, MA: Brookline Books.
Quinn, N., & Holland, D. (1987). Cultural Models in Thought and Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Shepherd, Daniel. (2005). Creative Engagements: Thinking with Children Oxford, United Kingdom.
Urquhart, S. and Weir, C. (1998). Reading in a second language: Process, product and practice. New York: Longman.
Yule, G., & Brown, G. (1989). Discourse Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.