منابع
آهنچیان، محمدرضا (1382). آموزش و پرورش در شرایط پست مدرن. تهران: انتشارات طهوری.
ایروانی، شهین؛ شرفی، محمدرضا و یاری دهنوی، مراد (1387). چرا معلمان به آموختن فلسفه آموزش و پرورش نیاز دارند. فصلنامه آموزش و پرورش. سال بیست و چهارم. شماره (1). صص: 68-33
باقری، خسرو (1388). دیدگاههای جدید در فلسفه آموزش و پرورش. تهران: نشر علم.
پیشقدم، رضا (1386). افزایش تفکر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شماره 159، صص 165-151.
حسینی ، سید علی رضا (1387). پساتجددگرایی و جامعه امروز ایران. تهران:دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
حکیمزاده، رضوان، درانی، کمال، قربانی، حسین، منسوبی، سیمین و قاجارگیر، زهرا(1393). بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی با به کارگیری تقویت فردی و گروهی بر پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی. تدریس پژوهی، سال دوم، شماره اول، صص 18-5
خلیلی شَوَرینی، سیاوش (1392). روشهای تحقیق در علوم انسانی. تهران: یادواره کتاب.
سجادی، سید مهدی و ترمس، محمد (1389). مبانی فلسفه فرامتن بهعنوان بهین گزینه جدید وتبیین دلالتهای آن در فرایند تعلیم وتربیت. اولین همایش انجمن فلسفه آموزش و پرورش ایران. 30 اردیبهشت، تربیت مدرس، ایران.
سعیدی سیوکی, منصوره و حسینقلی زاده، رضوان (1392)، نگاهی به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی-یادگیری با تاکید بر رویکرد سازنده گرایی، چهارمین همایش انجمن فلسفه آموزش و پرورش ایران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد.
سطوتی، جمیل و مولایی، برزو (1389). فناوری اطلاعات و فلسفه آموزش و پرورش. اولین همایش انجمن فلسفه آموزش و پرورش ایران. 30 اردیبهشت، تربیت مدرس، ایران.
شریعتمداری، علی(1360). تعلیم و تربیت. تهران: نهضت زنان مسلمان.
شریعتمداری، علی(1367). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شریعتمداری، علی(1383). اصول تعلیم و تربیت، چاپ هفدهم، انتشارات دانشگاه تهران.
شعبانی ورکی، بختیار و محمدی چابکی، رضا (1387). تاریخ فلسفه آموزش و پرورش در ایران. فصلنامه تعلیم وتربیت، سال بیست و چهارم، شماره 4، صص 50-17.
شکاری، عباس و مزدایی، خداداد (1389). واکاوی بنیادهای نظری برنامه درسی تفکر انتقادی از دیدگاه فیلسوفان تربیتی متأخر. اولین همایش انجمن فلسفه آموزش و پرورش ایران. 30 اردیبهشت، تربیت مدرس، ایران.
فرمیهنی فراهانی ، محسن (1383)، پست مدرنیسم و آموزش و پرورش ، تهران : انتشارات آییژ.
قلیپور، فرضالله (1376). کلیات روانشناسی. تهران، برگزیده، چاپ اول، ج2.
گوتک، جرالد ال. (1392). مکتب ها فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمد جعفر پاکسرشت. تهران: سمت.
نجاریان٬ پروانه. پاک سرشت٬ محمدجعفر. صفائی مقدم٬ مسعود. (1381). مضامین پست مدرنیسم و دلالتهای تربیتی آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی٬ دوره سوم٬ سال نهم٬ شماره ٬1 صص 106-89.
نیکو پور، جهانبخش ، امینی فارسانی ، محمد حسن و نصیری ، مریم (1389). بررسی رابطه تفکر انتقادی وراهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران. فناوری آموزشی، دوره 5، شماره 3، صص 200-195.
هاشمیمقدم، سیدشمسالدین (1994). مقدمهای بر فلسفه تعلیم وتربیت. تهران: سازمان انتشارت جهاد دانشگاهی.
یعقوبی نوتاش، مسعود، روشن، بلقیس و سربخشیان، بهروز (1389). تاثیر یادگیری مشارکتی در یادگیری تلفظ پایانههای تصریفی زبان انگلیسی در زبانآموزان مبتدی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران، ایران.
Abdullahi-Guilani, M. MohdYasin, M. S., & Hua, T. k. (2011). Authenticity of Iranian English Textbooks for schools. English Language and Literature Studies, 1(2), 25-30.
Ausubel, D. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Halt, Rinehart and Winston.
Blue, G. (1981). Self-directed warning systems and the role of the ESP teacher. In the ESP teacher: Role, development and prospects. ELT documents 112. London: British Council, 58-68.
Brown, H. D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education.
Canagarajah, A. S. (2002). Critical academic writing and multilingual students. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Conti, G. J. (2007). Identifying your educational philosophy: Development of the philosophies held by instructors of lifelong-learners (PHIL). MPAEA Journal of Adult Education, XXXVI (1), 19-37.
Crawford, L. M. (1978). Paulo Freire’s philosophy: Derivation of curricular principles and their application to second language curriculum design. PhD dissertation, University of Minnesota.
Doghonadze, N. & Gorgiladze, G. (2008). Problem solving in teaching foreign languages to students of pedagogical departments. IBSU Scientific Journal, 2 (1), 101-114.
Dörnyei. Z., & Ryan, S. (2015). The psychology of the language learner revisited. New York: Routledge.
Elias, J. L. & Merriam, S. B. (1980). Philosophical foundations of adult education. Huntington, NY: Robert E. Krieger Publishing Company.
Elisa, J. L., & Merriam, S. B. (1995). Philosophical foundations of adult education (2nd ed.). Malabara, FL: Krieger Publishing Company.
Ellis, R. (2003). Task-based Language Learning and Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Gorgiladze, G. (2005). Problem Approach to Teaching a Foreign Language in the Process of Professional Education (EFL). Unpublished doctoral dissertation. Ilia Chavchavadze Language and Culture University. Tbilisi, Georgian.
Harry, S. B. (1964). A classical realist view of education. In Park, J. (ed), philosophy of eduaction, (p.146). New York: The Macmillan Company.
Heimlich, J.E. & Norland, E.N. (1994). Developing teaching style in adult education. San Francisco: Jossey-Bass.
Jamalvandi, B. (2014). ELT Textbook Evaluation in Iran, New Insights. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 3(4), 1068-1078. Journal
Johnson, D., Johnson, R. & Holubee, E. (1994). Cooperative learning in the classroom. Alexanderia, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development.
Kamaravadivelu, B. (1994). The Postmethod Condition: (E)merging Strategies for Second/Foreign Language Teaching. TESOL QUARTERLY, 28(1), 27-48.
Khosravi, M. (2012). A Study of Language Learning Strategies Used by EFL Learners in Iran: Exploring Proficiency Effect on English Language Learning Strategies. Theory and Practice in Language Studies, 2(10), 2122-2132. doi:10.4304/tpls.2.10.2122-2132
Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
Leeman, J. (2005). Engaging critical pedagogy. Spanish for native speakers. Foreign Language Annals 38, 35–45.
Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: methodology and design. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
Merriam, S. B. (1995). Selected writings on Philosophy and adult education. Malabar, EL: Krieger Publishing Company.
Nunan, D. (2001c). Syllabus Design. Oxford: Oxford University Press.
Olson, R. & Kagan, S. (1992). About cooperation learning. In C. Kessler (Ed.), Cooperative language learning: A teacher resource book, (pp.1-30). New York: Prentice Hall.
O’Malley, J., Chamot, A., Stewner-Manzanares, G., Kupper, L., & Russo, R. (1985). Learning strategies used by beginning and intermediate ESL students. Language Learning, 35, 21-46
Ozmon, H. A. and Craver, S. M. (1981). Philosophical foundations of education. Columbus, OH: Bell and Howell Company.
Ozmon, H. A., & Craver, S. M. (1986). Philosophical foundations of education (3rd ed.). Columbus: Bell & Howell Company.
Pennycook, A. (1999). Introduction: Critical Approaches to TESOL. TESOL QUARTERLY, 33(3), 329-348.
Piaget, J. (1986). Le dkveloppenient de Io trotion de ternps the: I‘enfatit. Paris: Presses Universitaires de France. In P. Fletcher and M. Garman (eds.). Language acquisition, (P.26) Cambridge: CUP.
Richards, J.C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Skinner, BF (1976). About Behaviorism. New York: Random House, Inc.
Stern, H.H. (1975). What can we learn from the good language learner? Canadian Modern Language Review, 31, 304- 18.
Stroll, F.L. (2002). Project work: A maens to promote lannguage and content. In J. C. Richards and W. A. Renandya (eds). Methodology in language teaching, an anthology of current practice, (pp. 107-119). Cambridge: CUP.
Sturtridge, G. (1982). Individualized learning: What are the options for the classroom teacher? In M. Geddes & G. Sturtridge (eds), Individualization, (pp. 8-14). London: Modern English Publications.
Yarmohammadi, L. (2002). The evaluation of pre-university textbooks. The Newsletter of the Iranian Academy of Science, 18, 70-87.