منابع فارسی
اصغری، م.، عالمی، م. و تاج الدین، ض. (1401). تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیمگیریهای آموزشی معلمان زبان انگلیسی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی،12(4)،416-440.
اللهی، ز. (1395). طراحی الگوی آموزشی استفاده از تلفن همراه و تأثیر آن بر انگیزه، یادگیری و مشارکت دانشآموزان نابینا در یادگیری زبان انگلیسی. [پایان نامه دکتری چاپ نشده در زمینه فناوری آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی]
رجایی نیا، م.، کیانی، غ.، اکبری، ر. (1400). طراحی مدل ارزیابی عملکردی صلاحیتهای حرفهای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، (11)1،26-11
سلامت نیوز(1396). ایران رتبه شانزدهم دنیا در زمینه آمار نابینایان و کمبینایان را دارد:
صافی، ش. (1394). آموزش زبان های خارجی به نوجوانان نابینا (18-15 ساله) ازطریق شنیدار. [پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی]
غلامیان، م. (1393). اعتبار سنجی پرسشنامه MUELLتوسط دانشآموزان نابینای دوره راهنمایی. [پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد]
فضلعلی، فاطمه (1399). تأثیر توسعه حرفهای معکوس برپیشرفت نومعلمان زبان انگلیسی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی.376-389(10)2
فضلعلی، ف.علوی، م. و کیوان پناه، ش. (1397) تأثیر یادگیری معکوس بر توسعه حرفهای نومعلمان زبان انگلیسی: میزان مشغول بودن و نگرش آنها. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. 7(2)،496-471
https://doi: 10.22059/jflr.2017.237489.359
فیروزآبادی، ف. (1395). تأثیر استفاده از پادکست بر شنیدار زبانآموزان نابینا و کمبینا. [پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه حکیم سبزواری]
گرامی، م.ر.(1382). تأثیر تلفیق دانشآموزان نابینا با دانشآموزان بینا بر پیشرفت زبان انگلیسی آنها. [پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی]
منابع انگلیسی
Alkhawaldeh, M. A. and Mohamad Ahmad Saleem Khasawneh (2020a). The ImpactofUsing an Infographic-based Training Program on Improving Visual Motor Memory Among EFL Student. INDIAN JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY, 405-16.
Alkhawaldeh, M. A. andKhasawneh, M. A. S. . (2021). The Effect of Flipped Classroom Strategy via Smart Phones in Academic Achievement in the English Language for Blind and Visually Impaired Students.
Journal of Asian Multicultural Research for Educational Study,
2(3), 1-10.
https://doi.org/10.47616/jamres.v2i2.203
Amin, A. S., Sarnon, N., Akhir, N. M., Zakaria, S. M., & Badri, R. N. F. R. Z. (2021). Main Challenges of Students with Visual Impairment at Higher Education Institutions. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences,10(1),734-747.
Basaran, S. (2012).Teaching English to visually-impaired students in Turkey: A case study.Energy Education Science and Technology Part B.Social and Educational Studies, Special Issue 2: 217-226.
Boltenkova, J., Nevolina, A., Koksharov, V., Rasskazova, S. Li, T., Tkachuk, G., Baliasov A., (2020). TEACHING EFL TO BLIND AND VISUALLY IMPAIRED STUDENTS: AN OVERVIEW, ICERI2020 Proceedings, pp. 5616-5623.
Cardenas, J., Inga, E. (2021). Methodological Experience in the Teaching-Learning of the English Language for Students with Visual Impairment.
Educ. Sci. (2021), 11, 515.
https://doi.org/10.3390/educsci11090515
Donley, P. R. (2002). Teaching Languages to the Blind and Visually Impaired: Some Suggestions.
The Canadian Modern Language Review, 59(2), 302–305. https://doi.org/10.3138/cmlr.59.2.302
Gonzalez, I. A. (2012). Beyond the Handicapped Label: Narrating Options to Teach Foreign Languages to Blind and Visually Impaired Students.HOW 19, ISSN 0120-5927. Bogota, Colombia. Pages: 146-156.
Isaila, N. (2012). Computer assisted learning.A chance for persons with disabilities. Bucharest: Universitara Publishing.
Morua Alvarez, G. A. (2019). Teaching languages to students with vision impairment in higher education: A case study. Benemérita Universidad Autónoma de Puebla.
Retorta, M.S.; Cristovão, V.L.L., (2017). Visually-Impaired Brazilian Students Learning English with Smartphones: Overcoming Limitations,
Languages 2017, 2(3), 12; doi:10.3390/languages
Silman F., Yaratan H. and Karanfiller T. (2017). Use of Assistive Technology for Teaching-Learning and Administrative Processes for the Visually Impaired People,EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education
Tran, T. M. P., & Pho, P. D. (2020). A Case Study of How Visually Impaired Learners Acquire Language. Ethical Lingua: Journal of Language Teaching and Literature, 7(1), 1-10.