دوستی زاده، م، سیدفضل الهی، ن. (1401). تأثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی– بررسی نقش بازیهای آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبانآموزان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. 12 (2). DOI:
ساسانی، ف، فرجاه، م، نواب زاده شفیعی، س، و نفر، ریحانه. (1402). روزآمدی ترجمهپذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک.
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی،13( 4، ) DOI:.
https://doi.org/10.22059/jflr.2023.362698.1055
سجادی، س. ی، لطافتی، ر، گشمردی، م و صفا، پ. (2020). بهرهبرداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبانآموزان ایرانی زبان فرانسه. قلم، نشریه انجمن ایرانی زبان و ادبیات فرانسه. 16 (31).
سجادی، س. ی، لطافتی، ر، گشمردی, م و صفا، پ. (2022). جایگاه مهارت منظورشناختی در حوزۀ آموزش زبان فرانسه در ایران.
جستارهای زبانی. 13 (4).
https://lrr.modares.ac.ir/
شکی، ف، نایینی، ژ، مازندرانی، ا و درخشان، ع. (1401). فراتحلیلی برآموزش منظورشناسی زبان دوم برای کنشهای گفتاری درخواست، عذرخواهی و امتناع در ایران. جستارهای زبانی. 13 (6).
شوبیری، ل. (1401). بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دورههای تربیت مدرس زبانهای خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی،12( 3، ).
علیپور، ص. (1397). منظورشناسی و تحلیل کارگفتار در گفتگوهای داستان بیژن و منیژه. متن شناسی ادب فارسی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)، 54 (دوره جدید 10). (2 (پیاپی 38) ).
گلشیری، گ. (1368). شازده احتجاب. نیلوفر. تهران.
معروفی، ع. (1388). سمفونی مردگان. ققنوس. تهران.
معروفی، ع. (1382). سال بلوا. ققنوس. تهران.
Allouach, f, Blondeau,N. Né, M-F (2013). Littérature Progressive du Français : Niveau débutant. Clé. (2 éd). Paris.
Bae, J. and Bachman, L. F. (2010). An investigation of four writing traits and two tasks across two languages. Language Testing. 27: 213.
Bachman, L. F. (2005). Statistical Analysis for Language Assessment. (2nd ed.). NY : Cambridge University Press.
Besse, H. (1982). Eléments pour une didactique des documents littéraires. Hatier. Paris.
Chevrier, J. (Ed.). (1999). Poétiques d'Edouard Glissant : actes du colloque international. "Poétiques d'Edouard Glissant". Paris-Sorbonne. Presses Paris Sorbonne.
Conseil de l’Europe (2001). Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. Unité des Politiques Linguistiques. Strasbourg.
Dörnyei, Z., & Taguchi, T. (2009). Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing. Routledge.
Field, A. (2018). Discovering Statistics Using IBM SPSS, Statistics for Statistics. (5th ed.). London: SAGE Publications.
Fryer, L. K., Larson-Hall, J., & Stewart, J. (2018). Quantitative methodology. In The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology. Palgrave Macmillan, London.
George, D., & Mallery, P. (2020). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
Harrison, V., Kemp, R., Brace, N., & Snelgar, R. (2021). SPSS for Psychologists. Bloomsbury Publishing.
Flanigan, A.E , Babchuk, W.A (2020). Digital distraction in the classroom: exploring instructor perceptions and reactions. Teaching in Higher Education.
Marveh, M. M. (2023). Programme basé sur l’étude collective d’une leçon (Lesson Study) et les applications d'intelligence artificielle pour développer les pratiques enseignantes et les compétences de la pensée réflexive auprès des enseignants de français.
Fayoum University Journal of Educational and Psychological Sciences.
17(10).
http://dx.doi.org/10.21608/jfust.2023.320270
Pallant, J. (2016). SPSS Survival Manual. (6th ed.). NSW. Australia: Allen & Unwin.
Porcher, L. (1988). Cité in : PETER Lang (2010). Pratiques imaginées et images des pratiques plurilingues. Editions Scientifiques Internationales. Berne
Tabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (2014). Using Multivariate Statistics. (6th ed.). Boston : Pearson Inc.
Thésée, G, Carignan, N & Paul, R. (2010). Les faces cachées de l’interculturel : de la rencontre des porteurs de cultures. L’Harmattan. Paris.
Tseng, W. T., Dörnyei, Z., & Schmitt, N. (2006). A new approach to assessing strategic learning: The case of self-regulation in vocabulary acquisition.
Applied Linguistics,
27(1).
https://doi.org/10.1093/applin/ami046