اکملی، مهسا، زارعی زوارکی، اسماعیل، و پورروستایی اردکانی، سعید. (1400). بررسی تأثیر استفاده از فناوری واقعیت افزوده بر یادگیری و یادداری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی. پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 7(15 )، 90-104. SID. https://sid.ir/paper/963788/fa
امیری، آنیتا. (1402). یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتابهای آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانیزبانها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی ، (1)13. 39-58.
doi: 10.22059/jflr.2022.343582.958
رهبر، سمیرا ، آهنگری، سعیده، و سعیدی، مهناز.(1399). افزایش آگاهی زبان آموزان نسبت به ویژگی های عروضی در تلفظ کلمات و تأثیر آن بر روی مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی با تأکید بر نظریة توجه اشمیت (1995). پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 10(2), 260-271.
باقری نویسی, رضا, توحیدی راد, اویس. (1398). بررسی رویکرد معلمان و فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به آموزش ضمنی و صریح تلفظ. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(2), 323-346. doi: 10.22059/jflr.2019.251464.472
باقری نویسی، رضا و فرمودی، شیوا. (1401). رابطه بین برونگرایی/درونگرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی ،12(1)، 31-48. doi: 10.22059/jflr.2021.329752.883
سلیمانی، شیلا، علیآبادی، خدیجه، زارعی زوارکی، اسماعیلو دلاور، علی. (1401). تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسألهمحور بر سبکهای حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 12(3)، 328-342. doi: 10.22059/jflr.2022.340224.943
سلیمی، علیرضا و زنگنه، حسین. (1401). تأثیر بازیوارسازی بر واژهآموزی (یادگیری انگلیسی بهعنوان زبان دوم) در دانشآموزان پایهپنجم ابتدایی. فناوری آموزش، 16(4)،723-734. doi: 10.22061/tej.2022.8550.2686
فتحی، جلیل و بارخداف سید جمال. (1400). بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبانآموزان. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 11(3)، 435-452.
doi: 10.22059/jflr.2021.330102.889
فضلعلی، فاطمه، علوی، سیدمحمد و کیوان پناه، شیوا. (1396). تأثیر یادگیری معکوس بر توسعه حرفهای نومعلمان زبان انگلیسی : میزان مشغول بودن و نگرش آنها. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 7 (2)، 471-496.
doi: 10.22059/jflr.2017.237489.359
خزائی، سعید و درخشان، علی. (1402). یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانهای. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی،13(2)، 267-285.
doi: 10.22059/jflr.2023.355604.1017
خوش نشین، زهره. (1396). تاثیر آموزش تلفیقی بر میزان یادگیری دانشآموزان در درس علوم. فناوری آموزش،12(3)، 231-238.
doi: 10.22061/jte.2018.3275.1834
خلیفه، احمد، بوالی، محمدو رسایی، احسان. (1401). ارزیابی تأثیر کلاسهای معکوس، سنتی و آنلاین بر افزایش دانش دستور زبان و ارائه محتوا: تمرکز بر ادراک کلاس معکوس. پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی، 9(3)، 101-129.
doi: 10.30479/jmrels.2022.16282.1970
پروانه, حمید, ذوقی, مسعود, & اسدی, نادر. (1399). تأثیر روش آموزش معکوس بر خودمختاری و اضطراب زبان آموزان ایرانی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی ، 10(2)، 330-347.
doi: 10.22059/jflr.2020.291793.698
رضایی فرد، زهرا، شاهرخی، محسنوطالبی نژاد، محمدرضا. (1401). بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 12(1)، 74-93.
doi: 10.22059/jflr.2021.331574.901
مرادی، مرضیه، اروجی، محمدرضا و جعفری، سکینه. (1402). بررسی ادراک دانشجویان سطح متوسط زبان فارسی بهعنوان زبان خارجی در مورد تأثیر محیط تلفیقی آموزش زبان بر یادگیری دستور و واژههای زبان فارسی. علم زبان، 10(17)،373-405. doi: 10.22054/ls.2023.60460.1450
نوشی، موسی. (1398). بهبود لهجۀ انگلیسی زبانآموزان با استفاده از پادکست و شیوه بن فرانکلین. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی،9 (4)، 1367-1402. doi: 10.22059/jflr.2019.277249.608
نعیمی حسینی، فخرالزمان، زارع، حسین، هرمزی، محمود، کاوه، محمدحسین و شقاقی، فرهاد. (1391). یادگیری تلفیقی و تأثیر آن بر انگیزه تحصیلی و رضایتمندی دانشجویان. فناوری آموزش، 6 (4)، 245-254.
doi: 10.22061/tej.2012.194
واحدی، وحیده سادات. (1401). اثربخشی روش آموزش معکوس راهبردهای یادگیری (شناختی- فراشناختی) بر پیشرفت مهارت گفتاری و خودتنظیمی زبانآموزان در مقایسه با رویکرد سنتی. فناوری آموزش، 16(3)، 635-646.
doi: 10.22061/tej.2022.8346.2652
Abaeian, L., & Samadi, L. (2016). The effect of flipped classroom on Iranian EFL learners’ L2 reading comprehension: Focusing on different proficiency levels. Journal of Applied Linguistics and Language Research ,3 (6), 295-304
Abdul-Abbas, I. H., Rashid, Q. J., & RasimYounus, M. (2021). Belief and practice in the teaching of pronunciation in the Iraqi EFL context. PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 18(3), 451-470.
Albiladi, W. S., & Alshareef, K. K. (2019). Blended learning in English teaching and learning: A review of the current literature. Journal of Language Teaching and Research, 10(2), 232-238.
Allport, G. W. (1937). Personality: A psychological interpretation. New York: Holt.
Al-Naabi, I. S. (2020). Is It Worth Flipping? The impact of flipped classroom on EFL students' grammar. English Language Teaching, 13(6), 64-75.
Arniatika, S. (2020). Personality traits, motivational orientations and speaking achievements in the EFL context. International Journal of Indonesian Education and Teaching, 4(1), 110-120.
Baker, A. (1983). Tree or three?. Cambridge University Press.
Bakla, A. (2018). Learner-generated materials in a flipped pronunciation class: A sequential explanatory mixed-methods study. Computers & Education, 125, 14-38.
Bagheri Nevisi, R., & Farmoudi, S. (2022). The Relationship between Extroversion/Introversion, Field Dependence/Field Independence, and EFL learners’ Willingness to Communicate. Foreign Language Research Journal, 12 (1), 31-48.
Bener, E. (2021). Flipping EFL Classes in Higher Education: A systematic Review. Language Education and Technology, 1(2), 90-109.
Berry, D. M. (2021). Level up your pronunciation: Impact of a mobile game. MEXTESOL Journal, 45 (1), 1-15.
Boroujeni, A. A. J., Roohani, A., & Hasanimanesh, A. (2015). The impact of extroversion and introversion personality types on EFL learners' writing ability. Theory and Practice in Language Studies, 5(1), 214-230.
Chen, Y., Jiang, Y., & Mu, Z. (2015). A survey study: The correlation between introversion/extroversion and oral English learning outcome. Journal of Language Teaching and Research, 6(3), 581-587.
Chen Hsieh, J. S., Wu, W. C. V., & Marek, M. W. (2017). Using the flipped classroom to enhance EFL learning. Computer Assisted Language Learning, 30(1-2), 1-21.
Davari , M., & Mall-Amiri , B. (2022) . The effect of flipped classroom on EFL learners' speaking complexity, accuracy, and fluency: A mixed-methods study. Research in English Language Pedagogy, 10 (4), 685-707.
Ehsanifard, E., Ghapanchi , M., & Afsharrad, M. (2020). The impact of blended learning on speaking ability and engagement. Journal of Asia TEFL. 17. 253-260.
Ghahari, S., & Ameri-Golestan, A. (2013). The effect of blended learning vs. classroom learning techniques on Iranian EFL learners’ writing. International Journal of Foreign Language Teaching and Research, 1(3), 77-86.
Gustian, K., Aridah, A., & Rusmawaty, D. (2023). The benefits of flipped classroom model for Efl Learners. Journal on Education, 5(4), 13918-13935.
Hakim, M. A. R. (2015). Experienced EFL teachers’ challenges and strategies in teaching speaking for introvert students. European Journal of Social Sciences, 48(4), 437-446.
Hashemifardnia, A., Shafiee, S., Rahimi Esfahani, F., & Sepehri, M. (2021). Effects of flipped instruction on Iranian intermediate EFL learners’ speaking complexity, accuracy, and fluency. Cogent Education, 8(1), 1987375.
Hayati, A. M. (2010). Notes on teaching English pronunciation to EFL learners: A case of Iranian high school students. English language teaching, 3(4), 121-126.
Herreid, C. F., & Schiller, N. A. (2013). Case studies and the flipped classroom. Journal of College Science Teaching, 42(5), 62-66
Jafarigohar, M., Khoshsima, H., Haghighi, H., & Vahdany, F. (2019). Incorporation of flipped learning into EFL classrooms: Performance and perception. Iranian Journal of English for Academic Purposes, 8(3), 1-14.
Khanahmadi, A., & Nasiri, S. (2022). The effect of flipped classroom approach on the Iranian high school EFL learners’ performance. Journal of Research in Techno-based Language Education, 2(2), 49-61.
Khodabandeh, F., & Tharirian, M. H. (2020). Exploring the Impact of Blended, Flipped, and Traditional Teaching Strategies for Teaching Grammar on Iranian EFL Learners''''through English Newspaper Articles. Teaching English as a Second Language Quarterly (Formerly Journal of Teaching Language Skills), 39(3.1), 89-129.
Kianinezhad, N. (2023). Effective methods of teaching foreign languages online: A global view. TESOL and Technology Studies, 4(1), 45-59.
Liyanage, I., & Bartlett, B. (2013). Personality types and languages learning strategies: Chameleons changing colours. System, 41(3), 598-608.
Luo, Z., Shao, X., & Wareewanich, T. (2022). Effects of Blended, Explicit and Implicit Instruction on EFL Learners in English Pronunciation Class under Emerging Technology. International Journal of Emerging Technologies in Learning (Online), 17(17), 232-246.
Marzban, A., & Qadikolaei, A. M. (2023). The impact of peer corrective feedback on extroverted and introverted Iranian elementary L2 learners’ reading comprehension. Journal of Modern Research in English Language Studies, 10(4), 87-111.
Miraei Mohammadi , M., Mohammad Alavi, S., & Mohammad, KH. (2021). The effect of face-to-face verses online flipped learning on the speaking skill of lower-intermediate Iranian university EFL learners. Journal of English Language Pedagogy and Practice, 14 (28), 200-220.
Mofrad, E. Z. (2017). Enhancing EFL learners’ writing capability in a blended learning environment: The effects of learning styles. International Journal of English Language & Translation Studies, 5(3), 201-209.
Moradi Khazaee , Z., & Dowlatabadi, H.R. (2020). The effect of flipping a foreign language writing course on writing performance and writing motivation. Journal of Teaching Language Skills, 39 (3.2), 35-65
Mirhosseini, A.S., & Abousaeedi , A.A.R.(2023). Relationship between EFL learners' personality traits (Extroversion/ Introversion) and their productive skills. International Journal of Language and Translation Research, 3 (1), 85-100.
Nikbakht, H. (2011). EFL pronunciation teaching: A theoretical review. Journal of Applied Linguistics, 4(1), 146-174.
Namaziandost Namaziandost, E., Neisi, L., & Momtaz, S. (2019). The effectiveness of flipped classroom model on listening comprehension among Iranian upper-intermediate EFL learners. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 6(4), 129-139.
Özbay, A. Ş., Aydemir, T., & Atasoy, Y. (2017). Extroversion-introversion in the context of foreign language learning. International Journal of Educational Researchers, 8(3), 1-21.
Pourhosein Gilakjani, A., Namaziandost, E., & Ziafar, M. (2020). A survey study of factors influencing Iranian EFL learners’ English pronunciation learning. International Journal of Research in English Education, 5(2), 103-123.
Purnamasari, A. (2018). What EFL learners say about YouTube use to improve pronunciation in a blended learning environment. Journal of English Teaching, 4(3), 205-215.
Rahim, M. N. (2019). The use of blended learning approach in EFL education. International Journal of Engineering and Advanced Technology, 8(5), 1165-1168.
Roach, P. (2009). English Phonetics and Phonology A practical course, Fourth edition. Cambridge University Press. Printed in Italy by G.Canale& C. S.p.A.
Toyama, M., & Yamazaki, Y. (2020). Are there effects of a match between learning style and teaching style in an EFL classroom?. Innovation in Language Learning and Teaching, 14(3), 243-258.
Yaghoobinejad, N., & Ahour, T. (2019). The Relationship between Iranian EFL Students’ Personality Characteristics and their Assertiveness: A Case of Postgraduate Students. The Journal of English Language Pedagogy and Practice, 12 (24), 138-156.
Yoon, S. Y. (2011). The Impact of blended learning on teaching and learning English pronunciation. English teaching, 66(4), 139-163.
Yousofi, N., & Bashiri, S. (2023). Exploring the Impact of Mobile-Flipped Classrooms on Iranian EFL Learners' Writing Proficiency. Journal of Modern Research in English Language Studies, 10(2), 91-117.
Yusmalinda, Y. (2023). EFL Students’ Perceptions on Flipped Learning in an English Grammar Class. SAGA: Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, 4(2), 117- 126.
Zhang, H., Du, X., Yuan, X., & Zhang, L. (2016). The effectiveness of the flipped classroom mode on the English pronunciation course. Creative Education, 7(9), 1340-1346.