صفرنواده، خدیجه ( 1383 ). بررسی تطبیقی برنامة درسی زبان انگلیسی در آموز ش رسم یس ه کشو ر
ژاپن ، پاکستان و ایران، با نگاهی بر تأثیر فرهنگ غرب ب ر آموز ش زبا ن در س ه کشو ر مذکو ر،
پایان نامة کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم.
سمیعی، محمود ( 1391 ). ارزشیابی پایانی از برنامه درسی زبان انگلیسی دورة متوسطه تحصیل ی. تهران:
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
علوی مقدم، سیدبهنام ( 1391 ). ارزشیابی پایانی از برنامة درسی زبان انگلیسی دورة راهنما یی تحصیل ی.
تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
عنانی سراب، محمدرضا ( 1389 ). راهنمای برنامه درسی زبان های خارجی دوره متوسطه: فرصت ها و
(35) چالش های تولید و اجرای برنامه، فصلنامة نوآور یهای آموزشی، 9
کاکوجویباری، علی اصغر و دیگران. ( 1382 )، سند و منشو ر اصلا ح نظا م آموز ش و پرور ش ایرا ن.
پژوهشکده تعلیم وتربیت.
کیانی، غلام رضا و دیگران ( 1390 ). نگاهی دوباره به رویکرد برنامه درسی ملی نسبت به آموزش
.(2) زبان های خارجی، فصلنامه پژوه شهای زبان و ادبیات تطبیقی، 2
فرصت ها و چالش های فراروی آموزش زبان انگلیسی درنظام آموزش رسمی ایران 69
Borjian, M., 2013. English in Post-revolutionary Iran: From Indigenization to
Internationalization (Vol. 29). Multilingual Matters.
Crystal,D. (1997). English as a Global Language. Cambridge: Cambridge University
Press.
Crystal, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language, 2nd ed.
Cambridge: CambridgeUniversity Press.
Dahmardeh, M. (2009). Communicative textbooks: English language textbooks in
Iranian secondary school. Linguistik online, 40(4), 09.
Elmianvari, A., & Kheirabadi, R., 2013. The Study of EFL Students’ Requests Based on
Politeness Theory. Journal of Language Teaching and Research, 4(2): 375-385
-----------------------------------------, 2013. Interactive Theoretical Model of Text
Processing Reflected in Reading Comprehension: An Experimental Study. Journal of
Language Teaching and Research, 4(2): 279-290.
The 20-year National Vision of the Islamic Republic of Iran 2005, (In Persian).
Davari,H.(2011).Linguistic Imperialism or Global Understanding? ELT in Globalization
from an Iranian Perspective.M.A. thesis, Payam Nour Universsity (in Persian).
Foroozandeh,E., 2011.History of High School English Course Books in Iran: 1318-1389
(1939-2010), Roshd Foreign Language Teaching journal, vol.26 No.1 (57-69).
Jahangard, A. (2007). Evaluation of EFL materials taught at Iranian public high schools.
The Asian EFL journal, 9(2):130-150.
Iranmehr, A., Davari, H., & Erfani, S. M. (2011). The application of organizers as an
efficient technique in ESP textbooks development. Theory and Practice in Language
Studies, 1(4): 417-422.
Kachru, B. B. (1988).The sacred cows of English. English Today, 16: 3-8.
Kheirabadi,R., & Alavi Moghaddam, S.B. (2014). New horizons in teaching English in
Iran: A transition from readingbased methods to communicative ones by “English for
School Series”. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics
World, 5(4): 225-232.
Kiyani, G.R. , Mirhosseini,A. and Navidinia, H.( 2011). Foreign Language Education
Policies in Iran: Pivotal Macro Considerations, Journal of English
LanguageTeaching and Learning, No.222,Year,53/Autumn-Winter 2011.
Modiano, M. (1999). Standard English(es) and educational practices for the world's
lingua franca. English Today, 15(4): 22-34.
Pennycook. A. (2007). ELT and colonialism. In J. Cummins and C. Davison (Eds.)
International Handbook of English Language Teaching(pp. 13-24 ).Springer.
Phillipson,R. (1992). Linguistic Imperialism. Oxford: Oxford University Press.