اقتصاد، سوده (1399): بازنمودهای اجتماعی بکارگیری خودارزیابی برای رشد تعلیم و تربیت دانشجویان رشته آموزش زبان فرانسه دانشگاه تهران. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. 10 (2) ،284-29
بیرجندی، پرویز، مفتون، پرویز، باقری،محمدباقر (1396): جایگاه تفکرنقادانه در نظام آموزشی ایران. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. 7 (2) ،229-323
بهجت، حمیده، یداله وند، کیانوش(1399): بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی. 10 (1) ،56-81
حبیب زاده، حامد - پاینده داری نژاد، زهره (1400) بررسی رابطه میان هویت فرهنگی و نگرش دانشآموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی 11 (2) 255-272
دوستی زاده، محمدرضا، بدیعی، سیدهادی (1396): آموزش ترجمه، تحولات. پتانسیل ها و محدودیت های کار گروهی در ترجمه. پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی 7 (2) 405-424
کلی تام, کلی دیوید: متر جمین مرتضی خضریپور, مهدی کیامهر (1394): خودباوری در خلاقیت. انتشاراتی آریانا قلم.
Achouri, Cyrus(2013): Kultur und Autonomie: Ein Beitrag zur orientalisch-abendländischen Kulturverständigung. Wiesbaden: Springer.
Altma, Howard, B. (1972): Individualised foreign language instruction ex uno plura. In: Altman, Howard, B. (Hrsg.): Individualising Foreign Language Instruction: Perspectives for Teachers. Rowley, Mass: Newbury House.
Arnold, Jane/Fonseca-Mora, Carmen (2016): Affektive Faktoren und Autonomie beim Fremdsprachenlernen. In: Martos, Javier/Tassinari, Maria G. (Hg.): Intercultural German Studies (= Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache; 40). München: Iudicium, S. 163–176.
Calliess, Elke(2010): Spielendes Lernen. In: Deutscher Bildungsrat. Gutachten und Studien der Bildungskommission. Band 48/1. Die Eingangsstufe des Primarbereichs. Band ½. Spielen und Gestalten. Stuttgart: Ernst Klett.
Dousti Zadeh, Mohammadreza (2017): The importance and necessity of processing "intercultural communication ability" in German language teaching textbooks of the Ministry of Education. Journal of Linguistic Research in Foreign Languages. Tehran.
Endrizzi, Laura (2014): Lernautonomie. Selbststeuertes fremdsprachliches Lernen. München: Grin Verlag.
Finkbeiner, Claudia/ Schnaitmann, Gerhard W. (Hrsg.) (2001):Lehren und Lernen im Kontextempirischer Forschung und Fachdidaktik. Reihe Innovation und Konzeption. Petersen, Jörg/ Reinert, Peter-Jörg (Hrsg.). Donauwörth: Auer.
Finkbeiner, Claudia (2001): Zur Erforschung attitudinaler und affektiver Faktoren beim Lehren und Lernen fremder Sprachen. In: Finkberger/ Scnaitmann (Hrsg.). S: 352 -375.
Grotjahn, Rüdiger (2013): Subjektive Theorien in der Fremdsprachenforschung. Methodologische Grundlagen und Perspektiven. In. Fremdsprachen Lehren und Lernen. 27. Jahrgang. . S: 33-59. Zitiert: 35, 37, 38, 47, 50, 52.
Holec, H. (1980): Autonomy and foreign language learning. Strasbourg: Council for cultural Co-operation of the Council of Europe.
Holec, H. (1987): The learner as Manager. Managing Learning or Managing to Learn. In: Wenden. Anita & Rubin, Joan (Hrsg.): Leraner strategies in Languahe Learning. London: Prentice Hall: 145-156.
Little, D. (2000): Learner Autonony. Definitions, Issues and Problems. Dublin: Authentik.
Martinez, Helene (2008): Lernerautonomie und Sprachlernverständnis. Eine qualitative Untersuchung bei zukünftigen Lehrerinnen und Lehrern romanischer Sprachen.Tübingen: Gunter Narr.
Oxford, Rebecca L. (2003): Toward a more systematic model of L2 learner Autonomy. IN. Palfreyman, David&Richard C. Smith (Hrsg.). Leraner Autonomy across Cultures: Language Educations Perspectives: Basing stokes: Palgrave Macmillan, 75-91.
Pfeifer, Walter (1991): Das Erwachsenenspiel. Eine pädagogische Standortbestimmung. Erziehungswissenschat, Bd. 29. Münster, Hamburg: Lit.
Pyerin, Brigitte (2007): Kreatives wissenschaftliches Schreiben. Juventa Verlag, München.
Rampillon, U. (2003): Autonomes Fremdsprachenlernen. Ein Ziel für den Fremdsprachenunterricht der Sekundarstufe I. Fremdsprachenlernne und Hochschule, 23, 65-71.
Rössler, Wulf, Hoff, Paul (Hrsg.) (2004):Psychiatrie zwischen Autonomie und Zwang. Berlin: Springer Verlag.
Steinhilber, Jürgen (1979): Zur Didaktik des Unterrichtsspiels im Fremdsprachenunterricht. Inaugural-Dissertation. Zur Erlangung eines Grades des Doktors in Philosophie des Fachbereichs 12-Erziehungswissenshaften der freien universität Berlin.
Tassinari, Maria G. (2010): Autonomes Fremdsprachenlernen: Komponenten, Kompetenzen, Strategien. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.