اگولار ریو، خوزه یگانسیو. (۲۰۱۳) آموزش زبان بهعنوان یک فعالیت عاطفی: توصیف عملکرد، طرح کلی مهارت. 
لیدیل. ۲۰۱۳، جلد. ۴۸، صص، 156-137(دسترسی در سور 
http://lidil.revues.org/3323).
اگولار ریو، خ.ل (2008). اخلاق در تربیت مدرس زبان، مطالعات کاربردی زبانشناسی، شمارگان. ۱۵۲، صص. 492-485.
                                                                                                                                                                                                                                بلانش، پ. (2005-2004). رویکرد بینفرهنگی در آموزش زبان خارجی بهصورت عملی. خدمات آموزش از راه دور. دانشگاه رن ۲ شمال بریتانی .
                                                                                                                بنونیست، ای. (۱۹۷۶). مسائل عمومی زبان 1. پاریس: گالیمار.
                                                                                                                بوردیو، پ. (1980). فعالیت حسی. پاریس: مینیوت.
                                                                                                                اتحادیۀ اروپا (2001). چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها: یادگیری، آموزش، ارزیابی. استراسبورگ: گروه سیاستهای زبانی.
                                                                                                                ،فونتنی، ژ. و زیلبربرگ، ک. (1998). تاکید و معنی. لیژ: Mardaga.
                                                                                                                فورستال، شانتال. (2007). پویایی متناقض اخلاق برای توانش اخلاقی در مرکز آموزش از راه دور (DLC)، مطالعات زبانشناسی کاربردی، ۱۴۵، صص. 111-123.
                                                                                                                گالیسون، رابرت. (1986). در ستایش آموزهشناسی/ تعلیم و تربیت در زبانها و فرهنگها (وطنی و خارجی)، ۶۴، صص. 54-39.
                                                                                                                گالیسون، رابرت. (1998). در جستوجوی اخلاق در زمینههای بینرشتهای. مطالعات زبانشناسی کاربردی ، ۱۰۹، صص. 127-83.
                                                                                                                گالیسون، رابرت. (2002). آموزهشناسی: از آموزش در فرهنگهای زبانی تا آموزش از طریق فرهنگهای زبانی. مطالعات زبانشناسی کاربردی، ۱۲۸، صص. 510-497.
                                                                                                                گریماس، آ.ژ. (۱۹۶۶). تشانهسناسی ساختاری، پاریس: PUF.
                                                                                                                ایگلسیا، فیلیپو، یانیک (2013). اخلاق در آموزش و یادگیری زبانهای تخصصی: اسپانیولی در اقتصاد، انجمن مدرسان فرانسوی در موسسۀ فرانسوی دانشگاه فنی (Cahiers de l’Apliut). جلد 32، شمارگان 2، صص 103-82.
                                                                                                                لویناس، امانوئل، (۱۹۷۱). تمامیت و بینهایت (مقالهای درمورد چهره). پاریس: انتشارات: Livre de Poche
                                                                                                                مورن، ادگار. (2000). هفت مهارت برای آموزش آیندگان. پاریس: Éditions du Seuil.
                                                                                                                پورن، کریستین. (۱۹۹۹) آموزههای فرهنگها-زبانهای خارجی در روش شناسی و آموزهشناسی، زبانهای مدرن، ۳، صص. 41-26.
                                                                                                                پورن، کریستین. (۲۰۰۱). مسئلۀ آموزش در زمینه عینی روششناسی تلفیقی، خبرنامه جدید بنیاد حمایت از توانمندسازی ناشنوایان اوتیسم (ADEAF) ، ۷۸، صص. 18-6.
                                                                                                                شعیری، حمید رضا (2008). مبنای اخلاقی تعلیم و تربیت، مطالعات زبانشناسی کاربردی، شمارگان. ۱۵۲، 2008، صص. 492-485.
                                                                                                                سواین، ماریون (2013).   شناخت و احساسات در یادگیری زبان دوم. آموزش زبان. جلد. ۴۶، شمارگان، ۲، صص. 207-195.
                                                                                                                تانگهه، شانون و پارک، گلوریا (2016). ساخت چیزی که بهتنهایی قادر بهانجامش نبودیم: آموزش تعاملی و بینالمللی در آموزش و یادگیری تعلیم مدرس زبان، سیستم ۵۷، صص. 13-1.