پیشقدم، رضا و ابراهیمی، شیما (1397). نسبیت حسی و تأثیر آن بر مهارت نوشتاری زبانآموزان غیرفارسیزبان. جستارهای زبانی، ۹(۶)، 213-240.
عباسی، زهرا ( اسفندماه1393). تهیه و تدوین آزمون بسندگی زبان فارسی. نخستین همایش آموزش زبان فارسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
غفوریان، محسن و عاشوری، محمد (1396). دانشآموزان دیرآموز: ارزیابی پویا، ویژگیها، شناسایی، شیوههای تدریس و بهبود ظرفیت یادگیری. تعلیم و تربیت استثنائی، 17(4)، 57-64.
محمدبیگی، ابوالفضل، محمدصالحی، نرگس و گل، محمدعلی (1393). روایی و پایایی ابزارها و روشهای مختلف اندازهگیری آنها در پژوهشهای کاربردی در سلامت. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 13(12)، 1153-1169.
محمدیروزبهانی، کیانوش (1385). مقدمهای بر استانداردسازی اجرای آزمونها: بررسی شرایط برگزاری آزمونهای سراسری ورود به دانشگاهها از راه سنجش رضایتمندی شرکتکنندگان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3(41)، 1-12.
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.
Bachman, L., & Palmer, A. (2010). Language assessment in practice: Developing language assessments and justifying their use in the real world. UK, Oxford: Oxford University Press.
Bazerman, C., Little, J., & Bethel, L. (2005). Reference guide to writing across the curriculum. US, South Carolina, Anderson: Parlor Press LLC.
Carroll, J. B. (1961). The nature of data, or how to choose a correlation coefficient. Psychometrika, 26(4), 347-372.
Clark-Gareca, B. (2010). Language assessment in practice (Book Review). Teachers College, Columbia University Working Papers in TESOL & Applied Linguistics, 10(2), 41-46.
Coleman, A. L. (1998). Excellence and equity in education: High standards for high-stakes tests. Virginia Journal of Social & the Law, 6(10), 81-114.
DeVon, H. A., Block, M. E., Moyle Wright, P., Ernst, D. M., Hayden, S. J., Lazzara, D.J., et al. (2007). A psychometric toolbox for testing validity and reliability. Journal of Nursing Scholarship, 39(2), 155-64.
Farhady, H., Jafarpur, A., & Birjandi, P. (2007). Testing language skills: From theory to practice. Tehran: SAMT.
Harsch, C. (2017). Proficiency. ELT Journal, 71(2), 250-253.
Herman, J., Dreyfus, J., & Golan, Sh. (1990). The effects of testing on teaching and learning. Los Angeles, CA, National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing.
Kachru, B. B. (1986). The alchemy of English: The spread functions and models of non-native Englishes. Oxford, UK: Pergamon.
Kane, M. T. (2011). Validating score interpretations and uses. Language Testing, 29(1), 3-17.
Lado, R. (1961). Language testing. US, New York: McGraw-Hill.
Motallebzadeh, K., & Baghaee Moghaddam, P. (2011). Models of language proficiency: A reflection on the construct of language ability. Iranian Journal of Language Testing, 1(1), 42-48.
Nunan, D. (1989). Second language teaching & learning. Boston: Heinle & Heinle.
Poehner, M. E. (2008). Dynamic assessment: A Vygotskian approach to understanding and promoting second language development. Berlin: Springer.
Poehner, M. E. (2009).Group dynamic assessment: Mediation for the L2 classroom. TESOL Quarterly, 43(3), 471-491.
Roever, C., & McNamara, T. (2006). Language testing: The social dimension. International Journal of Applied Linguistics, 16(2), 242-258.
Roy Chan, K. L. (2020). Washback in education: A critical review and its implications for language teachers. Journal of Foreign Language Education and Technology, 5(1), 108-124.
Terry, M. & Wilson, J. (2004). Focus on academic skills for IELTS. England: Pearson Education Limited.
Tupas, T.R.F. (2004). The politics of Philippine English: Neocolonialism, global politics and the problem of postcolonialism. World Englishes, 23(1), 47-58.
Yin, R. K. (2010). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.