- باقری، محسن. (1399). گزارش آموزش مجازی دانشگاه اراک. نشریه علمی فرهنگی دانشگاه اراک. 6 (12)، 3-8
- سید نقوی، میرعلی . (1386). ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﮕﺮش اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎنﺑﻪ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ: ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ در داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎی دارای آﻣﻮزش اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ در اﻳﺮان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (13) 1، 157-176.
- جهانیان، رمضان، اعتبار، شکوفه. (1391). ارزیابی وضعیت آموزش مجازی در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران. فصلنامه ﻓناوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿتی، (2) 4، 65 -53
- چهکندی، فاطمه. (1399). همهگیری آنلاین: بررسی چالشهای استادان زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند در طراحی و اجرای آموزش مجازی در زمان همهگیری بیماری کوید19. پژوهشهای زبان شناختی در زبانهای خارجی، (10) 4، 706-721
- حاجی زاده، انور و همکاران. (1400). تحلیل فرصتها و چالشهای آموزش مجازی در دوران کرونا: رهیافت توسعه آموزش مجازی در پساکرونا. فصلنامه علمی تدریس پژوهی، (9) 1، 174-204
- حقانی، نادر. (1383). قابلیتهای بستر الکترونیکی در آموزش (زبان). پژوهشهای زبان خارجی. 18، 39-50
- حدادی، حسین، صدری، ندا. (1399). بررسی مقایسهای روش تدریس معلممحور و روش تدریس متعلممحور در آموزش دستور زبان آلمانی بهعنوان زبان خارجی. پژوهشهای زبان شناختی در زبانهای خارجی، (10 )4 ،722-733.
- قراری، محمد و همکاران. (1399). بررسی آسیبهای و چالشهای شیوع بیماری کرونا بر آموزش. مجله اپیدمیولوژی ایران، (16) 5، 174-204.
- میرانی سرگزی، نرگس و همکاران. (1399). کرونا و چالشهای آموزش مجازی در ایران (76). دومین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مشاوره، https://civilica.com/doc/1114018 .
- Fickermann, Detlef, Edelstein, Benjamin (2020). Langsam vermisse ich die Schule.... Schule während und nach der Corona-Pandemie. Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und padagogische Praxis. Herausgegeben von der Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft. 16. Beiheft, 10-33
11.Garrote, Ariana & Kollegen (2021). Fernunterricht während der Coronavirus-Pandemie Analyse von Herausforderungen und Gelingensbedingungen, 4-89. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32306
- Heyd, Gertraude (1991). Deutsch Lehren, Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Verlag Moriz.
13.Hoshii, M. , Schumacher, N. (2021). Interaktionale Kompetenz als Lernziel für Lernende und Lehrende des Deutschen als Fremdsprache* Einblicke in kollaboratives Lernen per Videokonferenz. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, Band 1, Heft 1, S. 14-33
14.Kuhnecke, Anke (2020). Methoden für das Unterrichtsgespräch im Fremdsprachenunterricht https://www.telc.net/nc/verlagsprogramm/ueber-telc/daf wissensportal/didaktik/unterrichtsgespraech.html
- Tomasik, M.J., Helbling, L. A., & Moser, U. (2020). Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology. https://doi.org/10.1002/ijop.12728
- Storch, Gübter (1990). Deutsch als Fremdsprache: eine Didaktik; theoretische Grundlagen und praktische Unterrichts-gestaltung. UTB Verlag.
- Unger, Valentin und Kollegen (2020). Unterricht während der Corona-Pandemie Ein Vergleich von Schülereinschätzungen aus Baden-Württemberg und Nordrhein-Westfalen im Kontext sozialer Heterogenität. PFLB Zeitschrift für Schul-und Professionsentwiklung 84-99
- Voss, Thamar, Wittwer, Jörg (2020). Unterricht in Zeiten von Corona: Ein Blick auf die Herausforderungen aus der Sicht von Unterrichts- und Instruktionsforschung, 601- 627 https://doi.org/10.1007/s42010-020-00088-2
- Wallimann-Helmer, Ivo. (2012). Der Grundsatz der Chancengleichheit in der UN-Behindertenrechtskonvention. In I. Wallimann-Helmer (Hrsg.), Chancengleicheit und ”Behinderung” im Bildungswesen (S. 7–23.). Freiburg: Verlag Karl Alber.