احمدی، هدیسادات. (1388). اثربخشی آموزش حل مسأله در افزایش هدفمندی عاطفة مثبت و خودکنترلی در بین نوجوانان غیرهدفمند. پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
ادیبنیا، اسد. (1389). روشها و فنون تدریس علوم تجربی در مدارس ابتدایی. انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر.
باباپور خیرالدین، جلیل.، رسولزادة طباطبایی، سیدکاظم.، اژهای، جواد.، و فتحی آشتیانی، علی. (1382). بررسی رابطة بین شیوههای حل مسأله و سلامت روانشناختی دانشجویان، مجلة روانشناسی، 7(1)، 3- 16.
https://www.sid.ir/paper/54504/en
پارسونز، ریچارد.، استفان لوئیس، هینسون.، و دیبورا، ساردو براون. (1396). روانشناسی تربیتی: تحقیق، تدریس، یادگیری، ترجمه: اسدزاده، حسن.، و اسکندری، حسین، تهران: انتشارات رشد فرهنگ.
زارع، حسین.، و فروزنده، لطف الله. (1392). خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی (رشته روانشناسی)، تهران: انتشارات
دانشگاه پیام نور.
سلیمانی، شیلا.، موسوی، سیدیعقوب.، و پریرخ، مهری. (1391). رابطه بین میزان استفادة اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد از فناوری اطلاعات و ارتباطات با میزان انگیزه، روزآمد شدن محتوای درسی کلاس و جذابیت کلاس درس در سال ۸۷-۸۸، پژوهشنامة پردازش و مدیریت اطلاعات, 27(3)، 737-758. file:///C:/Users/Admin/Downloads/IranDoc-v27n3p737-en%20(1).pdf
محمودی، فیروز (1391). طراحی الگوی برنامة درسی مبتنی بر مسئله در دورة کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی و اعتبارسنجی و امکانسنجی آن در آموزش عالی ایران. رسالة دکتری برنامة درسی دانشگاه تربیت مدرس.
محمودینژاد، سیدرؤیا.، مسعودی یکتا، لیلا.، صمصامیپور، مهتاب.، زمانیان، مهدی.، محمودینژاد، سیدامید.، و کسانی، عزیز. (1398). بررسی رابطۀ بین انگیزۀ پیشرفت و سبکهای حلمسألۀ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مجلۀ راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 17(1)، 17- 25. file:///C:/Users/Admin/Downloads/10006313990103.pdf
نورینژاد، سپیده.، هادیپور فرد، احسان.، و بوالی، محمد. (1400). تأثیر یادگیری معکوس بر روی مهارت نگارش به زبان انگلیسی و میزان خودباوری در دانشجویان پزشکی ایرانی. مجله افقهای زبان، 6(1)، 161-182. file:///C:/Users/Admin/Downloads/51020020221108.pdf
Azman, N., & Shin, L. K. (2012). Problem- based learning in English for a second language classroom: students’ perspectives. International Journal of Learning, 18(6). file:///C:/Users/Admin/Downloads/Problem-basedLearninginEnglishforaSecond-AzmanLimKorShin.pdf
Bakar, E. A., Norhayati, M., & Lau, M. (2009). The use of English in PBL triggers at UKM Medical Faculty. In Post Conference Proceeding of 2nd Asia-Pacific Conference on Problem-Based Learning, Singapore, 8. 4-7.
Dmitrenko, N., Petrova, A., & Podzygun, O. (2020). Problem based tasks in foreign language acquisition for intending educators. In Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 361, p. 372. file:///C:/Users/Admin/Downloads/PROBLEM-BASED_TASKS_IN_FOREIGN_LANGUAGE_ACQUISITIO.pdf
Hwang, G. J., Hsu, T. C., Lai, C. L., & Hsueh, C. J. (2017). Interaction of problem-based gaming and learning anxiety in language students' English listening performance and progressive behavioral patterns.
Computers & Education, 106, 26-42.
https://isiarticles.com/bundles/Article/pre/pdf/161218.pdf
Prichard, J. S., Stratford, R. J., & Bizo, L. A. (2006). Team-skills training enhances collaborative learning. Learning and instruction, 16(3), 256-265. file:///C:/Users/Admin/Downloads/Team-skills_training_enhances_collaborative_learni.pdf
Putra, I. N. T. D. (2020). Students’ attitudes in learning English for tourism using google classroom in Mataram Tourism College. Jo-ELT (Journal of English Language Teaching) Fakultas Pendidikan Bahasa & Seni Prodi Pendidikan Bahasa Inggris IKIP, 7(1), 9-17. file:///C:/Users/Admin/Downloads/Students_Attitudes_in_Learning_English_for_Touris.pdf
Soleymani, Sh., Aliabadi, K., Zaraii Zavaraki, I., & Delavar, A. (2021). The effect of Flipped Learning Pattern (FLP) in terms of Problem-Based Teaching Approach (PBTA) on applicants’ Self-Directed Learning (SDL) Towards the English Courses.
Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies, 6(2), 87-116.
http://efl.shbu.ac.ir/article_134501.html
Terasne, T., & Setianingsih, T. (2020). The effect of problem based solving strategy towards students’ speaking skill. Journal Pedagogy, 7(3), 151-155. file:///C:/Users/Admin/Downloads/2650-6951-1-PB.pdf