دهقان، مسعود. (1392). توصیف و تحلیل دشواری های یادگیری واژگان انگلیسی برای فارسی زبانان در ایران از دیدگاه شناختی. پایاننامۀ دکتری زبانشناسی. دانشگاه تربیت مدرس. دانشکده علوم انسانی.
https://www.virascience.com/thesis/665430
صراحی، محمدامین. (1391). بررسی مقابلهای استعاره در زبانهای فارسی و انگلیسی بر اساس نظریۀ استعارههای مفهومی. پایان نامۀ دکتری زبانشناسی. دانشگاه اصفهان. دانشکده زبانهای خارجی.
https://lib.ui.ac.ir/inventory/3/9948.htm
طالبینژاد، محمدرضا. (1386). توانش استعاری و روانی مفاهیم در زبان دوم: دو روی یک سکه؟. مجلۀ علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. شماره 53.
References
Dehghan,M. (2013).
The Description and the Analysis of Difficulties of Learning English Vocabulary for Persian Speakers in Iran from Cognitive Perspective (PhD Dissertation). Tarbiat Modares University, Tehran, Iran. [in Persian]
https://www.virascience.com/thesis/665430/
Littlemore, J. (2001b).
Metaphoric competence: A language learning strength of students with a holistic cognitive style? TESOL Quarterly, 35(3), 459–491.
https://www.jstor.org/stable/3588031
Lakeff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we Live by, University of Chicago Press.
Nemati, Majid, Cortazzi, Martin, Fallah Afrapoli, Mansour (2021). The effect of conceptual metaphor awareness on English students' press reading skill and metaphoric competence.
Journal of Foreign Language Research, 10 (4), 866-881.
https://jflr.ut.ac.ir/article_79916.html?lang=en
Sorahi, M. A. (2012).
A Confrontational Study of Metaphor in Persian and English Based on the Theory of Conceptual Metaphor (PhD Dissertation). University of Isfahan, Isfahan, Iran [in Persian].
https://lib.ui.ac.ir/inventory/3/9948.htm
Talebinezhad, M. R. (2007). Conceptual Fluency and Metaphorical Competence in Second Language Acquisition: Two Sides of the Same Coin?
Journal of Social Sciences & Humanities of Shiraz University, Vol. 26, No. 4.
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/861671
Thu, Nguyen Thi Hong. (2019). Using Metaphor in EFL Classroom to Enhance Writing Skills: A Case Study.
International Journal of Humanity Studies. Hanoi Law University, Viet Nam. DOI:10.24071/ijhs.2019.030101.
http://e-journal.usd.ac.id/index.php/IJHS
Yu, Y. (2006). Multimodal Metaphor and Its Application in Second Language Teaching: illustrated by Example of Vocabulary Teaching and Writing Teaching. Cross-Cultural Communication. Vol. 12, No. 7, pp. 18-23.
http://cscanada.net/index.php/ccc/article/view/8656