منابع و مأخذ
احمدی، غلامرضا؛ اصیلیان، اشرف. (1390). شناسایی عوامل آموزشی مؤثر بر میزان پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانشآموزان پایه سوم راهنمایی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان شهر اصفهان. مجله رشد زبان، 25(4)،11-4
امیدی نجفآبادی، مریم. (1383). بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده کشاورزی.
بلوچ، حفیظه. (1393). مقایسه هوش هیجانی دانشآموزان یکزبانه و دوزبانه و نقش آن در نگرش نسبت به درس زبان انگلیسی. پایاننامه ارشد برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند، ایران.
پهلوان صادق، اعظم، فرزاد،ولی اله؛ و نادری، عزت اله (1385). بررسی رابطه میان متغیرهای وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده، متغیرهای فردی با پیشرفت ریاضی بر اساس دادههای تیمز،2003. فصلنامه تعلیم و تربیت 22(4)، 55-33.
پیش قدم، رضا(1387). ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های زبان های خارجی نشریه دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز.51(208): 53-25.
جمالی پا قلعه، مهدیه (1387). دانشآموزان و ناتوانی آنها در تکلم به زبان انگلیسی. فصلنامه رشد آموزش زبان، 4.
حیدری کایدان، ژیلا؛ آذری، مهران (1387). رابطه هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با مهارت زبان انگلیسی در دانشجویان، مجله روانشناسی اجتماعی(یافته های نو در روانشناسی). 3 (9)، 114-95.
رضویه، اصغر. سیف، دیبا. و طاهری، عبدالحمید (1384). بررسی تأثیر مؤلفههای اضطراب و نگرش ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی در درس ریاضی. فصلنامه تعلیم و تربیت، 21 (2)، 30-7.
زاهدی، کیوان؛ دری منش، پرستو. (1387). تأثیر راهبردهای فراشناختی یادگیری بر موفقیت تحصیلی دانشجویان زبان انگلیسی در آموزش از راه دور. پژوهشنامه علوم انسانی.58، 143 -117
داستلان، مرتضی؛ ملکزاده، اکرم. (1389). تأثیر مثبت آموزش راهبردهای خود نظمبخشی بر پیشرفت درس زبان انگلیسی دانشآموزان، مجله رشد آموزش زبان خارجی. 24(3):11-4
دوردی نژاد. فرهاد (1393). ساخت، رواسازی و پایاسازی پرسشنامه انگیزش و نگرش یادگیری زبان انگلیسی. ماهنامه جستارهای زبانی، 6(2)، 128-107.
شیخالاسلامی، راضیه؛ خیر، محمد. (1386). نقش جهتگیریهای انگیزشی در یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان یکزبان خارجی. پژوهش های زبانهای خارجی، 39، 94-83.
شیخالاسلامی، راضیه؛ خیر، محمد. (1385). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و استفاده از راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی در بین دانشجویان. مجله روانشناسی، 10(1): 22-33
صالحی، رضا؛ فرزاد، ولیالله (1382). مطالعه رابطه فراشناخت و ادراک یادگیری با عملکرد یادگیری زبان انگلیسی. مجله روانشناسی، 7(3)، 286-270
عطار خامنه، فاطمه، سیف، علیاکبر. (1388). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعه فراشناختی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 6(9)، 74-57
کریمی، یوسف. (1386). روانشناسی اجتماعی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
میر حسنی، اکبر. (1385). توانایی انسان در درک زبان. فصلنامه رشد آموزش زبان،80، 3-2
نامدار، کیوان. (1382). بررسی و مقایسه عزتنفس و انگیزه موفقیت تحصیلی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانشآموزان مبتلابه آسیب بینایی و شنوایی طرح تلفیقی و عادی استان همدان در سال تحصیلی 83-82.. پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
Akpınar, E., Yıldız, E., Tatar, N. & Ergin. (2009). Students’ Attitudes toward Science and Technology: An investigation of gender, grade level, and academic achievement. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 280-2808.
Aburabia, s. (1996). factors affecting the learning of English as a second language in Israel. Journal of social psychology, 136(5): 589-595.
Barkatsas, A., Kasimatis, K. & Gialamas, V. (2009). Learning secondary mathematics with technology: Exploring the complex interrelationship between students’ attitudes, engagement, gender and achievement. Computers & Education, 52(3), 562-570.
Chamot, A.U. (1999). Learning strategy instruction in the English classroom. http:Langue.Hyper Chubu. Ac.jp /jalt /pub/tlt /gg/ jun/ chamot -htm.
Chalak,A., & kassian, Z. (2010). Motivation and Attitudes of Iranian undergraduate EfL students Towards Learning English GEMA online. Journal of Language studies, 10(2), .37-56.
Chamot, A. U., Kupper, L., & Impink-Hernandez, M. U. (1988). A study of learning strategies inforeign language instruction: The third year and final rep A. U. Chamot. Learning straregies insecond language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
Cohen, W. M., & Levin, R. C. (1989). Empirical studies of innovation and market structure. In R. C. Schmalensee and R. Willig (eds.), Handbook of Industrial Organization: 1059-1 107. Amsterdam: Elsevier.
Chang, S. J. (1990).Streaming and language behavior. Paper presented at the Annual Convention of the International Council of Psycholinguistics .Tokyo, Japan.
Doherty, K. M. (2002). Students speak out. Education Week, 11 (35), 19-23.
Duvernay, N. (2009). Motivation & Anxiety in the Korean EFL classroom. Kling, 3, 1-20. Retrieved from http: //www. kling.or.kr/pds /kling,200902/1-19.pdf.
Elise, R. (2001). Individual differences in second Language learning. Lecture given at national chengchi university, September,2001.
Ellis ,R. (1994). the study of second Language Acquisition, Oxford university.
Faerch, C., & Kasper, G. (Eds.). (1983). Strategies in interlanguage communication. London: Longman.
Edwards, C. D. (1968). The meaning of quality. Quality Progress, 1(10), 36-39.
Gardner, R.C., & Lambert, W. (1972). Attitudes and motivation in second language learning. Newbury House: Rowley, Mass.
Gardner, R. (1982). On Gardner on Affect: A discussion of validity as it relates to the attitudinal/motivational test battery: A response from Gardner. Language Learning, 32 (3), 191-199.
Gardner, R. C., & Lambert, W. E. (1972). Attunes and motivation in second language Learning. New Bury House, Massachusetts.
Green, J. M., & Oxford, R. (1995). A closer look at Learning strategies, L2 proficiency, and gender. Teachers of English to speakers of Other Languages(TESOL), 29(2), 261-297.
Graham, S., Berninger , V. & Fan, W. (2007). The structural relationship between writing attitude and writing achievement in first and third grade students. Contemporary Educational Psychology, 32(3), 516-536.
Gardner, R. C. (2006). The socio-educational model of second language acquisition: A research paradigm. Annual conference of the European Second Language Association, Eurosla yearbook, 6(1), 237-260.
Andana, K. A. N., & Abkas, A. (2006). Affective factors that influence chemistry achievement (Attitude and self efficacy) and the power of these factors to predict chemistry achievement. Journal of Turkish science Education, 3(1), 76-85.
kim, T.Y. (2010). Socio-political influences on EFL motivation and attitudes: Comparative surveys of Korean high school students. Asia Pacific Education Review, 11(2), 211-222.
Krashen, S. D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Oxford: Pergamon
Liu, M. & Huang, W. (2011). An exploration of foreign language anxiety & English learning motivation. Education Research International, 3(2), 1-8.
Lennartsson, f. (2008). Students Motivation and attitudes towards learning asecond Language:British and Swedish and Swedish students points of view.
Martinez, B. S., & Aricak, O. T., & Jewell, J. (2008). Influence of reading attitude on reading achievement: A test of the temporal-interaction model. Psychology in the Schools, 45(10), 1010-1022.
Mclnerney, D. M., Cheng, W. R., Ching, M., & Haplam, A. K. (2012). Academic self- concept and learning strategies: Direction of effecton student academic achievement. Journal of Advanced Academic, 23(3), 249- 269.
Meshkat, M., & Shaabani, M. (2013). The Effect of Self-Regulatory Resource Management Strategies on Learning English as a Foreign Language. Unpublished MA dissertation. Shahid Rajaee Teacher Training University.
Momani, M. (2009). The Jordanian secondary stage students achievement in reading comprehension according to their views towards learning English as a foreign language. Journal of Human Sciences, 42, 1-36.
Mullins, P. (1992). Successful English language learning strategies of Students enrolled in the faculty of arts. Unpublished doctoral dissertation, Chulalongkorn University, Bangkok Thailand.
Noels, K. A., Pelletier, L.G., & vallerand, R.J. (2000). Why are you Learning a second Language? Motivational, orientations and self – determination theory. Language Learning, 50(1), 57-85.
Noels, k. A. (2001). Learning Spanish as a second Language: Learners orientations and perceptions of their teachers communication style. Language Learning. 51(1), 107-144.
Nisbet, J. & Shuck smith, J. (1991). Learning strategies. London: Routledge.
O`Malley, J.M., & Chamot, A.U. (1990). Learning Strategies in second language acquisition. Cambridge: CUP.
Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston, MA:Heinle and Heilnle.
Oxford, R. L., & Niykos, M. (1989).Variables affecting choice of language learning strategies by university students. Modern Language Journal 73, 321-329.
Premuzic, T. Furnham, A .(2003), Personality traits and academic examination performance, European Journal of Personality, Vol.17, Pp. 237-250.
Rossi-Le, L. (1989). Perceptual learning style preferences and their Relationship to language learning strategies in adult students of English as a second language. Unpublished doctoral dissertation. Drake University.
Rokni, A.J., Hamidi, H. & Gorgani, T. (2014). Investigating the relationship between emotional intelligence and language achievement: a case study of TEFL and non-TEFL university students. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World (IJLLALW),5(3), 117-127.
Sadi,O, Uyar, M. (2013). The relationship between cognitive self-regulated learning strategies and biology achievement: A path model. Social and Behavioral Sciences, 93, 847 – 852.
Shams, M. (2008). Students’ attitudes, motivation and anxiety towards English language learning. Journal of Research, 2(2): 121-144.
Soodmand Afshar, H., & Movassagh , H. (2014).On the relationship among critical thinking, language learning strategy use and university achievement of Iranian English as a foreign language majors. The Language Learning Journal, 1-17, http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571736.2014.914238
Tachinbana, y., matsukawa, r. & zhong, Q. X. (1996). Attitudes and motivation for learning English: A cross-national comparison of Japanese and Chinese high school students. psychological reports, 79(2):691-700.