• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
شماره شماره 2
پاییز و زمستان 1390، صفحه 5-109
شماره شماره 1
بهار و تابستان 1390، صفحه 5-128
نظری, سارا, نظری, محمود. (1390). توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 1(2), 95-109.
سارا نظری; محمود نظری. "توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟". پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 1, 2, 1390, 95-109.
نظری, سارا, نظری, محمود. (1390). 'توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟', پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 1(2), pp. 95-109.
نظری, سارا, نظری, محمود. توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 1390; 1(2): 95-109.

توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟

مقاله 7، دوره 1، شماره 2، پاییز و زمستان 1390، صفحه 95-109  XML اصل مقاله (271 K)
نویسندگان
سارا نظری1؛ محمود نظری2
1دانشگاه بایرویت آلمان، دانشجوی دکتری آموزش زبان آلمانی
2دانشگاه آزاد اسلامی تهران، مربی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده
با شکل‌گیری دهکدة جهانی که افزایش ارتباط میان جوامع زبانی مختلف رابه همراه داشت،اختلافات بین‌فرهنگی بروز کرده،بستری برای ایجادسوء‌تفاهمات میان طرفین گفتگو شد.به پیامداین پدیداری بود که اواسط دهة هشتادمیلادی گروهی ازکارگزاران فراهم‌سازی کلاس‌های زبان خارجی درسطح اروپا و امریکا،برای پیشگیری ازنمودچنین سوءتفاهماتی،مباحث فرهنگی رادربرنامه‌های آموزشی خودگنجاندند.امانکته قابل تأمل دراین میان،پنهان ماندن این واقعیت ازنظرهابودکه تسلط برفرهنگ جامعة زبانی مقصد،تنها و نهایی‌ترین راه پیشگیری ازبروز اختلافات بین‌فرهنگی نیست،چرا که افراد درارتباطات بین‌فرهنگی نه با فرهنگ مقصد،بلکه بافرهنگ(نوپای) سومی،برآمده ازکنش‌ها و واکنش‌ها میان فرهنگ خودی وفرهنگ بیگانه،رو‌به‌رویند که توان درک و ادارة آن افزون برشناخت فرهنگ مقصد،نیازمندمهارت‌های فراتری است که به مجموعة این مهارت‌ها توانش بین‌فرهنگی اتلاق می‌شود؛درمقالة حاضر،نگارندگان درابتدا با برشمردن این مهارت‌ها،به تعریف توانش بین‌فرهنگی می‌پردازند و آن رابه عنوان یک ضرورت در آموزش زبان‌های خارجی معرفی می‌کنند و در ادامه، با تأکید بر الزام آموزش توانش بین‌فرهنگی در کلاس‌های زبان خارجی، چگونگی تحقق این مهم را شرح می‌د‌هند.
کلیدواژه‌ها
ارتباط‌های بین‌فرهنگی؛ توانش بین‌فرهنگی؛ زبان خارجی؛ سوءتفاهمات بین‌فرهنگی؛ فرهنگ سوم؛ قراردادهای ارتباطی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,820
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,355
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.