نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آثار آزمون‌های سرنوشت‌ساز بازخورد منفی کنکور در کلاس‌های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسئولیت‌پذیری افراد در قبال آن [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 381-409]
  • آزمون‌سازی نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]
  • آزمون‌سازی انتقادی بازخورد منفی کنکور در کلاس‌های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسئولیت‌پذیری افراد در قبال آن [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 381-409]
  • آسیب‌های ساختاری بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]
  • آسیب‌های فقهی بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]
  • آسیب‌های مبانی کلامی و گرایش‌های فکری بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]
  • آسیب‌های واژگانی بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]
  • آغازگر لایه‌ای آغازگر لایه‌ای، مفهومی تازه در نقشگرایی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 313-350]
  • آغازگر و پایان‌بخش آغازگر لایه‌ای، مفهومی تازه در نقشگرایی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 313-350]
  • آمریکای لاتین بررسی پدیدة اسپانگلیسی در ایالات متحده [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 263-286]
  • آموزش زبان نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]
  • آموزش زبان آلمانی علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]
  • آموزش زبان انگلیسی ایدئولوژی زبانی در آموزش زبان: بررسی جایگاه زبان مادری در یادگیری و به‌کارگیری زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 243-262]

ا

  • اسپانگلیسی بررسی پدیدة اسپانگلیسی در ایالات متحده [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 263-286]
  • اعتبار نتیجه‌ای بازخورد منفی کنکور در کلاس‌های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسئولیت‌پذیری افراد در قبال آن [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 381-409]
  • امپریالیسم زبانی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]
  • انتقال زبانی (言語運用) بررسی ویژگی‌های ساختاری مشترک در گفتارهای مؤدبانۀ زبان ژاپنی و فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 45-60]
  • انزوای ارزشی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]
  • انسجام متن علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]
  • انعطاف‌پذیری تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانه‌های آذری- فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 1-18]
  • ایدئولوژی زبانی ایدئولوژی زبانی در آموزش زبان: بررسی جایگاه زبان مادری در یادگیری و به‌کارگیری زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 243-262]

ب

  • بازتولید یا تغییر آثار منفی آزمون بازخورد منفی کنکور در کلاس‌های زبان انگلیسی در ایران و بررسی انتقادی عملکرد و مسئولیت‌پذیری افراد در قبال آن [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 381-409]
  • باهمایی بررسی باهمایی ترکیبات پایدار فعلی- اسمی در زبان روسی و مقایسة آن با زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 187-200]
  • بررسی تطبیقی نحو مطالعة تطبیقی ضمایر شخصی در فارسی و ژاپنی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 201-242]
  • بند موصولی بررسی رده‌شناختی راهبردهای ساخت بند موصولی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 61-76]
  • به‌کارگیری زبان انگلیسی ایدئولوژی زبانی در آموزش زبان: بررسی جایگاه زبان مادری در یادگیری و به‌کارگیری زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 243-262]

پ

  • پایایی مقایسة سؤال‌های چندگزینه‌ای و ترجمه‌ای از لحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 117-133]
  • پیوستگی متن علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]

ت

  • تبعیض جنسیتی ارزیابی تصاویر کتاب‌های زبان انگلیسی دورة متوسطة ایران از منظر کارکرد و تبعیض‌های جنسیتی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 93-115]
  • تحلیل خطا نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]
  • تحلیل مقابله‌ای نقش تداخل در پیدایش خطاهای نحوی در نگارش فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 351-380]
  • تداخل نقش تداخل در پیدایش خطاهای نحوی در نگارش فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 351-380]
  • ترجمه بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]
  • ترجمه بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]
  • ترکیبات آزاد بررسی باهمایی ترکیبات پایدار فعلی- اسمی در زبان روسی و مقایسة آن با زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 187-200]
  • ترکیبات پایدار بررسی باهمایی ترکیبات پایدار فعلی- اسمی در زبان روسی و مقایسة آن با زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 187-200]
  • تصاویر ارزیابی تصاویر کتاب‌های زبان انگلیسی دورة متوسطة ایران از منظر کارکرد و تبعیض‌های جنسیتی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 93-115]
  • تک‌زبانگی تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانه‌های آذری- فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 1-18]
  • تنظیم تلاش تأثیر راهبردهای خودتنظیمی مدیریت زمان و تنظیم تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به منزلة زبان خارجه [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 135-153]
  • توانایی گفتار (言語体系) بررسی ویژگی‌های ساختاری مشترک در گفتارهای مؤدبانۀ زبان ژاپنی و فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 45-60]

ج

  • جایگاه زبان مادری ایدئولوژی زبانی در آموزش زبان: بررسی جایگاه زبان مادری در یادگیری و به‌کارگیری زبان انگلیسی در ایران [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 243-262]
  • جهانی‌شدن بررسی پدیدة اسپانگلیسی در ایالات متحده [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 263-286]
  • جهانی‌های زبان بررسی رده‌شناختی راهبردهای ساخت بند موصولی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 61-76]

ح

  • حرف اضافه ویژگی‌های سببی حروف اضافۀ по و из-за در زبان روسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 177-185]
  • حرف ربط بررسی رده‌شناختی راهبردهای ساخت بند موصولی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 61-76]

خ

  • خطاهای نحوی نقش تداخل در پیدایش خطاهای نحوی در نگارش فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 351-380]
  • خودتنظیمی یادگیری تأثیر راهبردهای خودتنظیمی مدیریت زمان و تنظیم تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به منزلة زبان خارجه [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 135-153]

د

  • داستان بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]
  • دشواری مقایسة سؤال‌های چندگزینه‌ای و ترجمه‌ای از لحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 117-133]
  • دوزبانگی تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانه‌های آذری- فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 1-18]
  • دوزبانگی بررسی پدیدة اسپانگلیسی در ایالات متحده [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 263-286]

ر

  • راهبردهای ساخت بند موصولی بررسی رده‌شناختی راهبردهای ساخت بند موصولی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 61-76]
  • راهبردهای مدیریت منابع تأثیر راهبردهای خودتنظیمی مدیریت زمان و تنظیم تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به منزلة زبان خارجه [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 135-153]
  • رده‌شناسی بررسی رده‌شناختی راهبردهای ساخت بند موصولی در زبان‌های فارسی و آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 61-76]
  • روش تحلیل آموزشی نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]
  • رویکرد طراحی سؤال مقایسة سؤال‌های چندگزینه‌ای و ترجمه‌ای از لحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 117-133]

ز

  • زبان ارزیابی تصاویر کتاب‌های زبان انگلیسی دورة متوسطة ایران از منظر کارکرد و تبعیض‌های جنسیتی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 93-115]
  • زبان‌آموز نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]
  • زبان‌آموزان فارسی‌زبان علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]
  • زبان روسی ویژگی‌های سببی حروف اضافۀ по و из-за در زبان روسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 177-185]
  • زبان روسی بررسی باهمایی ترکیبات پایدار فعلی- اسمی در زبان روسی و مقایسة آن با زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 187-200]
  • زبان ژاپنی مطالعة تطبیقی ضمایر شخصی در فارسی و ژاپنی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 201-242]
  • زبان‌شناسی متن علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]
  • زبان‌شناسی نقشگرا آغازگر لایه‌ای، مفهومی تازه در نقشگرایی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 313-350]
  • زبان فارسی مطالعة تطبیقی ضمایر شخصی در فارسی و ژاپنی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 201-242]

ژ

  • ژانر علمی و ادبی آغازگر لایه‌ای، مفهومی تازه در نقشگرایی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 313-350]

س

  • سؤال‌های ترجمه‌ای مقایسة سؤال‌های چندگزینه‌ای و ترجمه‌ای از لحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 117-133]
  • سؤال‌های چندگزینه‌ای مقایسة سؤال‌های چندگزینه‌ای و ترجمه‌ای از لحاظ پایایی و دشواری در آزمون دانش دستوری [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 117-133]
  • سنجش آموخته‌ها نقش آزمون‌سازی در سنجش آموخته‌های زبان‌آموز در آموزش زبان آلمانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 19-43]

ش

  • شناخت تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانه‌های آذری- فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 1-18]

ض

  • ضمیر شخصی مطالعة تطبیقی ضمایر شخصی در فارسی و ژاپنی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 201-242]

ع

  • علت و معلول ویژگی‌های سببی حروف اضافۀ по و из-за در زبان روسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 177-185]

ف

  • فارسی‌آموزان عرب‌زبان نقش تداخل در پیدایش خطاهای نحوی در نگارش فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 351-380]
  • فهم داستان کوتاه علل دشواری در فهم داستان کوتاه زبان آلمانی از منظر زبان‌شناسی متن بر اساس پژوهشی از برگردان زبان‌آموزان ایرانی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 77-91]

ق

  • قرآن بررسی مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در ترجمه‌های آلمانی قرآن [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 155-175]

ک

  • کارکرد ارزیابی تصاویر کتاب‌های زبان انگلیسی دورة متوسطة ایران از منظر کارکرد و تبعیض‌های جنسیتی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 93-115]
  • کتاب‌های درسی ارزیابی تصاویر کتاب‌های زبان انگلیسی دورة متوسطة ایران از منظر کارکرد و تبعیض‌های جنسیتی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 93-115]
  • کنش‌های اجرایی تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعة دوزبانه‌های آذری- فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 1-18]

گ

  • گفتار مؤدبانه در قالب جمله بررسی ویژگی‌های ساختاری مشترک در گفتارهای مؤدبانۀ زبان ژاپنی و فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 45-60]
  • گفتار مؤدبانه در قالب واژگان بررسی ویژگی‌های ساختاری مشترک در گفتارهای مؤدبانۀ زبان ژاپنی و فارسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 45-60]
  • گویش اجتماعی بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]
  • گویشور بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]

م

  • مترجم بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]
  • متن بررسی انتقال گویش‌های اجتماعی از آلمانی به فارسی با استناد به ترجمة فرشتة آبی، اثر هاینریش مان [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 411-428]
  • مدیریت زمان تأثیر راهبردهای خودتنظیمی مدیریت زمان و تنظیم تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به منزلة زبان خارجه [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 135-153]
  • معنای مجازی بررسی باهمایی ترکیبات پایدار فعلی- اسمی در زبان روسی و مقایسة آن با زبان فارسی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 187-200]
  • مهاجرت بررسی پدیدة اسپانگلیسی در ایالات متحده [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 263-286]

ن

  • نظریة انگلیسی‌های جهانی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]
  • نظریة نسبیت زبانی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]
  • نظریة نظام‌مند آغازگر لایه‌ای، مفهومی تازه در نقشگرایی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 313-350]
  • نظریة وابستگی مطالعة تطبیقی ضمایر شخصی در فارسی و ژاپنی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 201-242]

و

  • ویژگی سببی ویژگی‌های سببی حروف اضافۀ по و из-за در زبان روسی [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 177-185]

ه

  • هوش فرهنگی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]
  • هویت فرهنگی انطباقی تأثیر رشتة زبان انگلیسی بر هویت فرهنگی: بررسی مقایسه‌ای هوش فرهنگی و انزوای ارزشی [دوره 3، شماره 2، 1392، صفحه 287-312]

ی

  • یادگیری زبان انگلیسی تأثیر راهبردهای خودتنظیمی مدیریت زمان و تنظیم تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی به منزلة زبان خارجه [دوره 3، شماره 1، 1392، صفحه 135-153]