نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آگاهی واج‌شناختی مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]
  • آموزش ترجمه تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]
  • آموزش زبان خارجی تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]
  • آموزش واژگان مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]

ا

  • ارتباط‌های بین‌فرهنگی توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟ [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 95-109]
  • اشتقاقی بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]
  • اصطلاحات دستوری بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]
  • انباشت کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]
  • انتظارات دانشجویان نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 37-45]

ب

  • بازآفرینی واژگان جدید بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]
  • بازخورد تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 5-17]

پ

  • پژوهش فرایندمدار پژوهش‌های فرایندمدار: حلقة مفقودة مطالعات ترجمه در ایران [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 77-90]
  • پسوند بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]

ت

  • تحقیق تجربی پژوهش‌های فرایندمدار: حلقة مفقودة مطالعات ترجمه در ایران [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 77-90]
  • تحقیق مشاهده‌ای پژوهش‌های فرایندمدار: حلقة مفقودة مطالعات ترجمه در ایران [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 77-90]
  • تحلیل خطا بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]
  • تحلیل خطا تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]
  • تحلیل گفتمان تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]
  • تداعی‌های واژگانی و مفهومی کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]
  • تدریس آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]
  • ترجمة متون اسلامی چالش‌های فرهنگی- اجتماعی ترجمة معکوس با توجه ویژه به متون اسلامی با استناد به ترجمة آلمانی تعالیم اسلام اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و داستان‌هایی از زندگانی چهارده معصوم اثر مهدی آذر یزدی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 19-36]
  • تصریفی بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]
  • تمرین ذهنی مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]
  • تمرین ذهنی آوایی مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]
  • تمرین ذهنی غیرملفوظ مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]
  • توانش ارتباط بین فرهنگی آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]
  • توانش بین‌فرهنگی توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟ [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 95-109]

چ

  • چندمعنایی چالش‌های فرهنگی- اجتماعی ترجمة معکوس با توجه ویژه به متون اسلامی با استناد به ترجمة آلمانی تعالیم اسلام اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و داستان‌هایی از زندگانی چهارده معصوم اثر مهدی آذر یزدی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 19-36]

ح

  • حرف اضافه تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 5-17]
  • حرف تعریف بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]

خ

  • خطا تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]

د

  • دانش فرهنگی آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]
  • درک مطلب مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 57-75]
  • دستور زبان بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]

ر

  • راهبرد یادگیری مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای تمرین ذهنی بر توانایی یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی در دانشجویان [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 21-36]
  • ریشه‌شناسی بررسی وامواژه‌های روسی در گویش مازندرانی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 67-79]
  • ریفاتر کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]

ز

  • زبان آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]
  • زبان خارجی توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟ [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 95-109]
  • زبان روسی بررسی وامواژه‌های روسی در گویش مازندرانی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 67-79]
  • زمان‌های دستوری بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]

س

ش

  • شاخص بستاری تحلیل فرایندهای واجی در فارسی‌زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واج‌شناسی تولیدی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 111-128]
  • شبکة ساختاری کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]
  • شعر ققنوس کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]

ع

  • عوامل بازدارنده آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]

ف

  • فرایندهای واجی تحلیل فرایندهای واجی در فارسی‌زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واج‌شناسی تولیدی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 111-128]
  • فرهنگ آموزش زبان‌های خارجی در پرتو چالش‌های تدریس فرهنگ [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 37-55]
  • فرهنگ سوم توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟ [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 95-109]
  • فعل کمکی بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 5-20]

ق

  • قالب چالش‌های فرهنگی- اجتماعی ترجمة معکوس با توجه ویژه به متون اسلامی با استناد به ترجمة آلمانی تعالیم اسلام اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و داستان‌هایی از زندگانی چهارده معصوم اثر مهدی آذر یزدی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 19-36]
  • قراردادهای ارتباطی توانش بین‌فرهنگی در آموزش‌ زبان‌های خارجی، چالش یا ضرورت؟ [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 95-109]

گ

  • گرایشی نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 37-45]
  • گروه اسمی تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 5-17]
  • گویش مازندرانی بررسی وامواژه‌های روسی در گویش مازندرانی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 67-79]

م

  • محتوا چالش‌های فرهنگی- اجتماعی ترجمة معکوس با توجه ویژه به متون اسلامی با استناد به ترجمة آلمانی تعالیم اسلام اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و داستان‌هایی از زندگانی چهارده معصوم اثر مهدی آذر یزدی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 19-36]
  • مدرس زبان روسی به عنوان زبان خارجی نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 37-45]
  • مطالعات ترجمه پژوهش‌های فرایندمدار: حلقة مفقودة مطالعات ترجمه در ایران [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 77-90]
  • معادل یابی چالش‌های فرهنگی- اجتماعی ترجمة معکوس با توجه ویژه به متون اسلامی با استناد به ترجمة آلمانی تعالیم اسلام اثر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و داستان‌هایی از زندگانی چهارده معصوم اثر مهدی آذر یزدی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 19-36]
  • میانگین درصد وقوع فرایندها تحلیل فرایندهای واجی در فارسی‌زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واج‌شناسی تولیدی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 111-128]
  • میل ترکیبی بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]

ن

  • نشانه‌شناسی شعر کاربرد نظریه نشانه‌شناسی مایکل ریفاتر در تحلیل شعر ققنوس نیما [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 81-94]
  • نقد ترجمه تحلیل خطا در آموزش زبان‌های خارجی با توجه ویژه به ارزیابی خطا در آموزش ترجمه [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 47-66]
  • نقشة مفهومی مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 57-75]
  • نگارش تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 5-17]

و

  • واج‌شناسی تولیدی تحلیل فرایندهای واجی در فارسی‌زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واج‌شناسی تولیدی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 111-128]
  • واج‌شناسی زایشی تحلیل فرایندهای واجی در فارسی‌زبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واج‌شناسی تولیدی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 111-128]
  • واژه‌سازی بررسی همانندی‌ها و ناهمانندی‌های عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 91-110]
  • وام‌گیری بررسی وامواژه‌های روسی در گویش مازندرانی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 67-79]
  • وامواژه بررسی وامواژه‌های روسی در گویش مازندرانی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 67-79]
  • وجه وصفی تأثیر بازخورد بر روند اصلاح نگارش ژاپنی زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 5-17]
  • وظایف آموزشی- تربیتی نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 37-45]
  • وظیفة انگیزشی نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی [دوره 1، شماره 2، 1390، صفحه 37-45]

ی

  • یادگیری فعّال مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 57-75]
  • یادگیری مشارکتی مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 57-75]
  • یادگیری واژگان مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی [دوره 1، شماره 1، 1390، صفحه 57-75]