نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب‌های آموزش مجازی" بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
  • آموزش از راه دور" بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
  • آموزش پردازشی تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • آموزش زبان کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]
  • آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
  • آموزش زبان‌های خارجی بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
  • آموزش فرم و معنا-محور تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • آموزش معلمان زبان تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
  • آوانویسی هندی بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]

ا

  • اثر ادبی کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]
  • ادبیات کودک واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
  • ارتباط غیرکلامی واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
  • اسامی خاص سبک‌شناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمه‌گری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • استراتژی‌های شنیداری تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژی‌های شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
  • استعاره‌ مفهومی تاثیر استعاره‌های مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
  • استقلال در یادگیری بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
  • استقلال میدانی رابطه بین برو‌ن‌گرایی/درون‌گرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
  • الگو تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسأله‌محور بر سبک‌های حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
  • الگوی بازآرایی بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
  • اهمال‌کاری اهمال‌کاری زبان‌آموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
  • ایلیاد تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]

ب

  • بازترجمه موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]
  • بازی های آموزشی تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
  • باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
  • برجسته‌سازی متنی تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • برون‌داد تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • برون گرایی رابطه بین برو‌ن‌گرایی/درون‌گرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
  • بزرگسالان بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • بینامتنیت موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]

پ

  • پازند" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
  • پهلوی" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
  • پیرامتن مقایسۀ برگردان‌های فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
  • پیشینه فرهنگی آموزشی نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
  • پیکره زبانی بومی کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]

ت

  • تئوری مبنا مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
  • تالشی بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونه‌های تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • تحلیل متن شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
  • تحول در نگرش مدرس بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
  • ترتیب واژه تاثیر آگاهی رده‌شناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبان‌ها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
  • ترجمة تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادل‌های ترجمه: مطالعة گفتمان‌نماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
  • ترجمه تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادل‌های ترجمه: مطالعة گفتمان‌نماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
  • ترجمه گونه‌های زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمه‌ی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
  • ترجمه بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
  • ترجمه داستان‌های نو و شگفت‌انگیز واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
  • ترجمه‌شناسی مقایسۀ برگردان‌های فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
  • ترجمه شناسی " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
  • ترجمۀ ادبی سبک‌شناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمه‌گری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • تشبیه تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
  • تصمیم گیری تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
  • تعارض موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]
  • تفکر انتقادی بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
  • تکرار تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
  • تک زبانگی تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژی‌های شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
  • تک‌شیوه‌گی تاثیر استعاره‌های مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
  • تکواژ پایان جمله تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
  • تکیه گاه سازی افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
  • تکیه گاه سازی مبتنی بر انگیزه افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
  • تکیه گاه سازی مبتنی بر فراشناخت افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
  • تکیه گاه سازی مبتنی بر فناوری افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
  • تمایل به برقراری ارتباط رابطه بین برو‌ن‌گرایی/درون‌گرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
  • تمایل به برقراری ارتباط نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
  • توالی صفت/مبنای مقایسه بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونه‌های تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • توانایی نوشتن افزایش توانایی نوشتن از طریق تکنیک های تکیه گاه سازی: مطالعه ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 214-237]
  • توانش بینافرهنگی کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]

ج

  • جانشینی بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]
  • جایگزینی سبک‌شناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمه‌گری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • جایگزینی بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]
  • جنسیت تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژی‌های شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
  • جوزف مالون بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]

چ

  • چارچوب بافت-حساس مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
  • چند‌شیوه‌گی تاثیر استعاره‌های مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]

ح

  • حافظه ی فعال (کارا) مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
  • حفظ صورت سبک‌شناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمه‌گری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]

خ

  • خلاقیت تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
  • خوانایی شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
  • خواندن و درک مفاهیم مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
  • خودکارآمدی نگارش کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
  • خودمختاری تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]

د

  • داستان کودک مقایسۀ برگردان‌های فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
  • دانشجویان زبان آلمانی" بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
  • درک شنیداری تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژی‌های شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]
  • درک متن شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
  • درگیرشدن در انجام تکلیف بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
  • درون‌داد تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • درون گرایی رابطه بین برو‌ن‌گرایی/درون‌گرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
  • دستور زبان تاثیر آگاهی رده‌شناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبان‌ها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
  • دوره تربیت مدرس بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
  • دوزبانگی تاثیر دوزبانگی و جنسیت بر استفاده از استراتژی‌های شنیدار و درک شنیداری زبان آموزان ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 74-91]

ر

  • راهبردهای ادب بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
  • راهبردهای عذرخواهی بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
  • راهبردهای گفتاری بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • راه حل شناختی کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
  • رده شناسی تاثیر آگاهی رده‌شناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبان‌ها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
  • رفتار تأخیری اهمال‌کاری زبان‌آموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
  • رمان النوم فی حقل الکرز بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
  • رمزگذاری حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • روایت‌شناسی " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
  • رومن گاری " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
  • رویکرد تدریس مسأله‌محور تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسأله‌محور بر سبک‌های حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
  • ریشه شناسی" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]

ز

  • زبان‌آموزان اهمال‌کاری زبان‌آموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
  • زبان‌آموزان تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
  • زبان آموزان انگلیسی با اهداف خاص بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
  • زبان آموزان ایرانی مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
  • زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
  • زبان‌آموزان غیر مناطق کانجی باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
  • زبان انگلیسی تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسأله‌محور بر سبک‌های حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
  • زبان بدن حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • زبان دوم تاثیر آگاهی رده‌شناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبان‌ها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
  • زبان ژاپنی تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
  • زبان‌شناسی شناختی تاثیر استعاره‌های مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
  • زبان فارسی" تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • زبان گجراتی" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
  • زبان هندی" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
  • زمانمندی افعال " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
  • زیرنویس طنز بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]

س

  • ساخت گفتمانی مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
  • سبک‌شناسی سبک‌شناسی صالح حسینی از رهگذر ترجمه‌گری اسامی خاص در پنج رمان ترجمه شده از منظر لپیهالم [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 1-18]
  • سبک‌های حل مسأله تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسأله‌محور بر سبک‌های حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]
  • سطح مقدماتی بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • سن بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • سیلورستاین مقایسۀ برگردان‌های فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
  • سینمای اقتباسی کاربرد تلفیقی متن ادبی و سینمای اقتباسی در بستر آموزشی فرهنگ محور زبان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 154-170]

ش

  • شاهنامه تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
  • شایستگی بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
  • شخصیت‌پردازی گونه‌های زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمه‌ی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
  • شفاهی تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادل‌های ترجمه: مطالعة گفتمان‌نماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
  • شکند گمانیک ویچار" بررسی واژه های هندی و گجراتی موجود در پنج فصل نخست شکند گمانیک ویچار [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 366-392]
  • شگرد افعال " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]

ع

  • عاملیت معلمان مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
  • عملکرد کلی زبانی مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]

ف

  • فارسی‌زبان تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
  • فراگیران ژاپنی به عنوان زبان خارجی (JFL) باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
  • فراگیری زبان آلمانی بررسی رابطه بین سن و راهبردهای گفتاری بزرگسالان در فراگیری زبان آلمانی (سطح مقدماتی A1) [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 92-110]
  • فراگیری زبان خارجی تاثیر استعاره‌های مفهومی چند شیوه در بهبود مهارت های خواندن و نوشتن زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 131-153]
  • فرضیه‌ی برمان موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]
  • فضای واکه‌ای" تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • فهرست های بررسی مهارت‌های معلمان تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]

ق

  • قالب حماسی تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]
  • قرابت موردپژوهی گرایش های بینامتنی در بازترجمه ها بر اساس روابط قرابت و تعارض [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 515-535]

ک

  • کاربرد حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • کاربردشناسی‌شناختی واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
  • کاردز تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
  • کتاب زبان انگلیسی دبیرستان شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
  • کره نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
  • کشش واکه‌ها" تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • کلاس درس معکوس بررسی رویکرد کلاس درس معکوس در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص: با تمرکز بر تفکر انتقادی و درگیر شدن دانشجویان دوره های انگلیسی با اهداف خاص [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 74-93]
  • کلاس های زبان فارسی نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
  • کنشهای گفتاری بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
  • کیارو بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]

گ

  • گرایشهای هویتی مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
  • گروه سنی نونهال واکاوی عناصر ارتباط غیراستاندارد در داستان‌های ترجمه شده گروه سنی نونهال براساس دیدگاه کاربردشناسی شناختی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 458-472]
  • گفتمان‌نماها تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادل‌های ترجمه: مطالعة گفتمان‌نماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
  • گفتمان‌های رقیب مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
  • گفتمان‌های مسلط مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]
  • گونه‌های زبانی گونه‌های زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمه‌ی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
  • گیلکی بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونه‌های تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]

ل

  • لحن گونه‌های زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمه‌ی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
  • لقب تحلیل زبانشناختی قالب‌های حماسی در شاهنامه و حماسۀ کلاسیک غرب [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 153-164]

م

  • مؤلفه تاثیر آگاهی رده‌شناختی در یادگیری زبان فارسی توسط ایتالیایی زبان‌ها [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 111-130]
  • ماتریس انسجام شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]
  • مارمولک بررسی مقابله‌ای راهکارهای ترجمه عبارت‌های طنزآمیز در زیرنویس عربی فیلم فارسی مارمولک بر پایه الگوی کیارو [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 473-488]
  • متن گونه‌های زبانی در رمان ماجراهای هاکلبری فین در متن اصلی و دو ترجمه‌ی ابراهیم گلستان و نجف دریابندری [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 272-287]
  • مدل نوشتاری شناختی کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
  • مرور نظام مند مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
  • مساحت فضای واکه‌ای" تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • مشکلات نوشتاری مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
  • معادل‌های تحلیلی بر راهبردهای مترجم شفاهی همزمان ایرانی بر اساس نظریة معادل‌های ترجمه: مطالعة گفتمان‌نماهای استنباطی و توالی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 132-152]
  • معلمان تازه‌کار زبان انگلیسی تأثیرات دوره ضمن خدمت بر تصمیم‌گیری‌های آموزشی معلمان زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 416-440]
  • معلمان زبان‌انگلیسی اهمال‌کاری زبان‌آموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
  • منشأ حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • مهارت زبانی بررسی تحقق کنشهای گفتارعذرخواهانه و راهبردهای ادب در بین زبان آموزان ایرانی در حال فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) با سطح مهارت متوسط رو به پایین و پیشرفته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 441-457]
  • مهارت زبانی" بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
  • مهارت نوشتن مشکلات نوشتاری زبان آموزان ایرانی: ایجاد یک چارچوب بافت- حساس برای تمرین مهارت نوشتن [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 49-73]
  • مهارت های زبان دوم مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
  • مهارت های نوشتاری زبان دوم مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]

ن

  • نظام‌های زبانی بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
  • نظریه استعاره مفهومی کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
  • نظریه انتخاب گلاسر بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]
  • نظریه پراکندگی سازگاریافته" تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • نظریه داده‌بنیاد اهمال‌کاری زبان‌آموزان از دیدگاه معلمان ایرانی زبان انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 15-30]
  • نظریه سیستم های پویای پیچیده نقش پیشینه فرهنگی آموزشی در تمایل به برقراری ارتباط در کلاس های برخط زبان فارسی در کره با تکیه بر نظریه سیستم های پویای پیچیده [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 171-194]
  • نظریۀ سوی انشعاب درایر بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونه‌های تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • نقد تطبیقی مقایسۀ برگردان‌های فارسی داستان کودکانۀ «درخت بخشنده» از منظر پیراترجمه [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 308-327]
  • نقش زبان بازآرایی‌های زبانی در ترجمۀ رمان النوم فی حقل الکرز اثر ازهر جرجیس بر اساس الگوی هم‌ترازی‌ فرهنگی مالون [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 489-514]
  • نگرش به نوشتن کاربرد استعاره های مفهومی به عنوان یک راه حل شناختی برای چالش نگارش در زبان انگلیسی: تاثیر آموزش بر نگرش نوشتاری و خودکارآمدی نوشتاری زبان آموزان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 195-213]
  • نمود فعل گذشته " شگرد افعال گذشته درکدبرگردانی ترجمه رمان پرندگان می‌روند‌‌ در پرو می‌میرند اثر رومن گاری [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 94-110]
  • نهج البلاغه حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • نوشتار در زبان دوم مرور فراتحلیلی بر روی کارایی حافظه ی کارا(فعال) در جنبه های یادگیری مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 552-579]
  • نیازسازی بررسی اثربخشی آموزشِ نظریه روانشناختی انتخاب گلاسر در دوره های تربیت مدرس زبان‌های خارجی بر تحول در نگرش مدرسان به امر تدریس [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 343-365]

و

  • وابستگی میدانی رابطه بین برو‌ن‌گرایی/درون‌گرایی، وابستگی به زمینه/استقلال از زمینه و تمایل فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی برای برقراری ارتباط [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 31-48]
  • واژه‌های کلیدی: " تأثیر تعداد واکه بر فضای واکه‌ای زبان فارسی در هنگام یادگیری واکه‌های زبان آلمانی: پیش‌بینی کلیدی نظریه پراکندگی سازگاریافته [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 536-551]
  • والس فریسن و پل اکمن حرکت‌شناسی زبان بدن در نهج‌البلاغه بر اساس نظریه «پُل اکمن و والس فریسن» با سه رویکرد «منشأ-رمزگذاری – کاربرد» [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 1-14]
  • وجهیت تحلیل خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در هنگام کاربرد تکواژهای پایان جمله «ne»، «yo» و «yone» در زبان ژاپنی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 580-595]
  • ویرایش متن تأثیر راهبردهای آموزشی درونداد-محور و برونداد-محور بر استفاده از ساختارهای وارونه انگلیسی [دوره 12، شماره 1، 1401، صفحه 165-187]
  • ویژن شاخص خوانایی و پیچیدگی متنی در کتاب‌‌های زبان انگلیسی دبیرستان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 37-59]

ه

  • همبستگی بررسی تطبیقی توالی صفت/مبنای مقایسه و همبستگی آن با توالی مفعول/فعل در گونه‌های تالشی و گیلکی بر اساس نظریۀ سوی انشعاب درایر [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • همه‌گیری کرونا" بررسی آ سیب های آموزش از راه دور بریادگیری دانشجویان زبان آلمانی [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 257-271]
  • هویت بخشی فردی تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
  • هویت حرفه‌ای معلمان مقایسه‌ی ساخت گفتمانی هویت حرفه‌ای در بین دو گروه از دانشجومعلمان و معلمان شاغل: گرایش به تغییر یا تکرار؟ [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 288-307]

ی

  • یادگیری زبان تاثیر خلاقیت و خود مختاری بر هویت فردی در آموزش زبان آلمانی – بررسی نقش بازی های آموزشی بر رفتار یادگیری مستقل زبان آموزان [دوره 12، شماره 2، 1401، صفحه 19-36]
  • یادگیری کانجی و آموزش کانجی باور و آگاهی زبان‌آموزان ژاپنی فارسی‌زبان نسبت به یادگیری و یاددهی کانجی [دوره 12، شماره 4، 1401، صفحه 393-415]
  • یادگیری معکوس تاثیرالگوی یادگیری معکوس مبتنی بر رویکرد تدریس مسأله‌محور بر سبک‌های حل مسألة یادگیری زبان انگلیسی دانشجویان [دوره 12، شماره 3، 1401، صفحه 328-342]