نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون عملکردی معلمان ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • آمادگی معلمان آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • آموزش آنلاین آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • آموزش ارزش‌ها بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
  • آموزش ایتالیایی رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
  • آموزش توسعه دهنده" بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • آموزش رسمی سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • آموزش زبان به کمک فناوری کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • آموزش زبان به کمک فناوری آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • آموزش زبان خارجی بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • آموزش مجازی بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • آموزش معلمان کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • آنفورماتیک" داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]

ا

  • اخلاق مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
  • ارتباط بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • ارتباط میان‌‌‌‌گفتاری بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • اردو تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • ارزشیابی ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • ارزیابی ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • ارزیابی سوم شخص مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • ارزیابی عملکردی ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • اساتید آموزش زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • استقلال تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • اسیب فرهنگی تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • اصلاح برنامة درسی نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • اصول روش شناسی آموزش زبان روسی به عنوان زبان خارجی نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • الگووارۀ ملی همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
  • اللّیل نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • انتقال ساختار انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • انتقال معنی انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • انطباق کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • انگلیسی بعنوان زبان میانجی انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
  • انگلیسی به عنوان زبان خارجی بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
  • انگلیسی های جهانی انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
  • انواع بازخورد بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • اولویت بندی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
  • ایران بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]

ب

  • بازخورد انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • بازخورد همسالان بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • باورهای آموزشی شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • بدایة و نهایة" بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • برنامه ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • برنامه‌درسی تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • برنامه درسی رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
  • برنامه درسی ملی بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
  • بلوچ‌زبان توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
  • بین‌فرهنگی بودن مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]

پ

  • پسامتد شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]

ت

  • تحلیل کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • تحلیل کتب آموزشی نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
  • تربیت معلم برای آموزش با فناوری آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • ترجمه کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • ترجمه ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
  • ترجمه نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • ترجمه ماشینی" داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
  • تسلط به زبان شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • تک‌زبانه توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
  • تکنولوژی بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • تکنیک نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • تلمیحات تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • توانایی تدریس" بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • توانش اخلاقی مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
  • توانش ارتباط بین‌فرهنگی بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • توانش تعاملی بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • توانش دستوری نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • توانش کاربرد‌شناسی توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]

ج

  • جریان‌های زبان همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]

چ

  • چارچوب زبان اجتماعی مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • چند رسانه ای انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]

خ

  • خردگرایی نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
  • خودکارآمدی در خواندن بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]

د

  • داده پردازی" داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
  • دانش تربیتی تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • دانش دستوری نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • دانش فراشناختی تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • دانش فن‌آوری تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • دانشگاه فرهنگیان تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • دانش محتوایی تربیتی فناوری بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • دانش موضوعی تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • درک مطلب بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • دستور تطبیقی" داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
  • دستور زبان روسی به عنوان زبان خارجی نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • دستور ساختاری" داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
  • ده اصل کلیدی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
  • دوره کوتاه آموزش زبان رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
  • دوره‌های مدرس-محور کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • دو‌زبانه توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
  • دیدگاه‌ها سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]

ر

  • راهکارها بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • رده‌شناسی زبان واکاوی مقایسه زبان‌ها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
  • رشد حرفه‌ای آموزش زبان به کمک فناوری آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • رشد شخصیتی" بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • رفتار مودبانه مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • رفتارهای حامی استقلال تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • رمان " بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • روایت پژوهی آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • روش پژوهش روایی نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • روش تحقیق مخلوط بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
  • روش قیاس پیوسته کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • روش‌های آموزش زبان خارجی مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
  • رویکرد ارتباطی نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • رویکرد اکولوژیکی آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]
  • رویکرد بوم شناختی نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • رویکرد بینافرهنگی رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]

ز

  • زبان بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • زبان آلمانی نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
  • زبان‌آموز مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
  • زبان‌آموز بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • زبان آموزان بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • زبان‌آموزان زبان انگلیسی بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • زبان‌ انگلیسی بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • زبان انگلیسی نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • زبان خارجی نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
  • زبان خارجی ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • زبانشناختی نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • زبان‌شناسان روس بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • زبان‌شناسی تاریخی واکاوی مقایسه زبان‌ها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
  • زبان‌شناسی تطبیقی واکاوی مقایسه زبان‌ها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
  • زبان‌شناسی مقابله‌ای واکاوی مقایسه زبان‌ها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
  • زبان علم نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
  • زبان فارسی نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
  • زبان فرانسه بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • زبان ممنوعه بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • زیباشناسی‌کلامی بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]

ژ

  • ژانر وحشت ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]

س

  • سبک‌های تدریس شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • سه بعدی ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • سواد دیجیتال سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • سیپ ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • سیستم بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • سیستم گفتاری بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]

ش

  • شبکه‌های اجتماعی برخط بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • شگردهای ترجمه ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
  • شنوندگان زبان دوم حرفه ای استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
  • شنوندگان زبان دوم مبتدی استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
  • شهروندی جهانی همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
  • شیوه آموزشی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]

ص

  • صحنه‌‌های برخورد مودبانه مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • صلاحیت های حرفه ای معلمان ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]

ع

  • عدم کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • عصر روشنگری نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
  • عملکرد شنیداری استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]

غ

  • غیریت مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]

ف

  • فارسی تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • فارسی‌زبان توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
  • فارسی زبانان مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • فرآیند تحلیل سلسله مراتبی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
  • فراملیتی همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
  • فرهنگ بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • فرهنگ بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • فرهنگ رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
  • فعالیتهای یادگیری خودآغازگرانه تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • فناوری شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • فیس‌بوک بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]

ق

ک

  • کاربر تایید شده بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • کاربر تایید نشده بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • کاربرد فناوری در زبان آموزی بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
  • کاربر زبان بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • کار گروهی شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • کارل راجرز" بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • کرونا بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
  • کلاس درس معکوس بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • کنش گفتاری امتناع توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]

گ

  • گروه ناپذیری شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • گفتگوی فرهنگی بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]
  • گفتمان تولید علم نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]
  • گفتماننما کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • گورستان ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]

م

  • متن-محور انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • مجموعه ویژن بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
  • محدودیت‌ها سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • مداخلات فراشناختی استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
  • مدرس مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]
  • مدرسان ایرانی بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • مسولیت پذیری تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • مطالب آموزشی الکترونیکی بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • مطالب آموزشی زبان همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
  • معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • معلمان غیربومی انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
  • منطق فازی استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
  • مهارت های دستوری نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]
  • مهارت‌های زبانی نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
  • موسیقی نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]

ن

  • نئوتنی زبانی بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • نتایج یادگیری بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • نجیب محفوظ بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • نظام ارزیابی معلمان ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • نظام تربیت معلم انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
  • نظریه انتخاب عقلانی شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • نظریه خودسازماندهی تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • نقد نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • نقش معلم نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • نقش معلم تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • نقش معلم شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • نگارش تعاملی رایانه ای انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • نگرش زبانی انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]
  • نگرش نسبت به زبان انگلیسی بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • نیل گیمن ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]

و

  • واسیلی واسیلیویچ داویدوف" بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • واو کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • وب2 بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]

ه

  • همبافت‌سازی فراملیتی همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]
  • هندی تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • هوش مصنوعی " داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]
  • هویت بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • هویت زبانی بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • هویت فرهنگی بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]

ی

  • یادداشت‌های بازاندیشی کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • یادگیری زبان بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • یادگیری زبان آنلاین بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
  • یادگیری زبان به کمک رایانه شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • یادگیری زبان به کمک فناوری بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]