نمایه نویسندگان

آ

  • آذرپرند، سهراب مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]

ا

  • احمدپور، لیلا شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • احمدی، محمدنبی نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]
  • اسداله فام، حسن شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • اعظم لطفی، فرزانه تحلیل و آسیب شناسی اختلافات فرهنگی، تبدیل واژگان، مصادر و افعال و تلمیحات فارسی در زبان و ادبیات اردو [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 233-254]
  • افراز، شهرام شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
  • افضلی، فرشته بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • اقتصاد، سوده بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • اکبری، الهام بررسی اثر بخشی بازخورد همسالان در یادگیری زبان انگلیسی در محیط وب2.0 (بازخورد همسالان2.0) [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 556-570]
  • اکبری، حوریه مدیریت زبان ژاپنی توسط فارسی زبانان مقیم در ژاپن در صحنه های برخورد مودبانه با ژاپنی زبانان -مطالعه موردی با استناد به ارزیابی شخص سوم - [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 211-232]
  • اکبری، رامین ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • البرزی ورکی، پرویز واکاوی مقایسه زبان‌ها [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 1-10]
  • امجدی، علی بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]
  • ایزدی، مهری توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]

ب

  • بارخدا، سید جمال بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • بازارمج حقی، عشرت السادات بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]
  • برزآبادی فراهانی، داوود بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]
  • بزرگیان، حسین استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]
  • بهرامی، کاوه نقش موسیقی در یادگیری زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی: پژوهشی برپایه تحلیل کتب آموزشی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 375-392]
  • بیغال، حمزه نقد و بررسی زبان‌شناختی و تکنیک‌های به کار رفته در ترجمۀ رمان "اللّیل فی نعمائه" [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 115-126]

پ

  • پاینده داری نژاد، زهره بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • پوردانا، ناتاشا انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]

ت

  • تفضلی، دارا آمادگی معلمان برای آموزش آنلاین زبان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 393-416]

ج

  • جلالی، مهری انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی: نگرش دانشجومعلمان و معلمان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 605-625]

ح

  • حبیب زاده، حامد بررسی رابطۀ میان هویت فرهنگی و نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تهران نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 255-272]
  • حجت پناه، شمیمه سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • حنتی فر، میترا استفاده از گروه‌‌‌‌های مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی به‌‌‌‌‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
  • حیدری، فرخ لقا توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]

خ

  • خدابنده، فرزانه تاثیر آموزش پروژه‌محور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
  • خمیجانی فراهانی، علی اکبر بررسی استراتژیهای کلان و خرد ادب در کتابهای زبان انگلیسی دوران اول و دوم متوسطه مدارس ایران [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 655-681]

د

  • دشتستانی، سید رضا سواددیجیتالی اساتید زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: چالش ها، فرصت ها و وضعیت کنونی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 417-433]
  • دو کیم، سانگ مقدمه‌‌‌ای بر اخلاق در آموزش زبان خارجی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 195-210]

ر

  • راستی، علیرضا بررسی ماهیت و میزان بازتاب ارزش‌های قصد شده در برنامه درسی ملی ایران در کتاب‌های زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 713-727]
  • رجایی نیا، مهدی ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]
  • رضابیگی، مرضیه تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • رضاپور، روح‌اله بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]
  • رضایی، عباسعلی نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]
  • رضوانی، رضا شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]
  • رضوانی، وجیهه بررسی مقابله ای رویکردهای آموزشی کارل راجرز و واسیلی داویدوف در کلاسهای درس زبان روسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 639-654]
  • روحی، افسر تاثیر آموزش پروژه‌محور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
  • ریزاگر، کارن همبافت‌سازی فراملیتی در آموزش بین‌فرهنگی زبان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 174-194]

ز

  • زند، فاطمه ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
  • زهرایی، سید حسن نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]

س

  • سیری، هانیه نقش معلمان در اصلاح برنامه درسی آموزش زبان در نظام آموزشی ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 27-46]

ش

  • شیخ حسینی، زینب ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]

ص

  • صادقی سهل آباد، زینب بازنمایی فرهنگ در فرآیند آموزش زبان خارجی از دیدگاه زبان‌شناسان روس [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 296-310]

ط

  • طالبی، سید حسن بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]

ع

  • عباسیان، غلامرضا تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • عربلو، پریسا تاثیر آموزش پروژه‌محور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
  • عسگری، فاطمه رویکرد بینافرهنگی در آموزش زبان ایتالیایی. مورد تحقیق: دوره کوتاه زبان در ایتالیا [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 311-335]
  • علوی دوست، محمد علی استفاده از منطق فازی در ارزیابی مداخلات فراشناختی در رابطه با شنوندگان مبتدی و حرفه‌ای زبان دوم [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 139-152]

ف

  • فتحی، جلیل بررسی تأثیر کلاس درس معکوس بر پیشرفت خواندن و خودکارآمدی زبان‌آموزان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 435-452]
  • فرجاه، مرجان بررسی روند هویت کاربر زبان از منظر نئوتنی زبانی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 626-638]

ق

  • قاسمی، فرشته شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]
  • قلی نژاد بداغ، لیلا نقش دستور در روند آموزش زبان روسی [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 127-138]

ک

  • کرمش، کلیر بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • کوهی، داوود شناخت نظریه انتخاب عقلانی و نقش معلم در کاهش گروه ناپذیری فراگیران زبان خارجی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 728-740]
  • کیانی، غلامرضا ارزیابی عملکردی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان زبان انگلیسی: مطالعه موردی دانشگاه فرهنگیان [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 11-26]

م

  • محمدی، علی محمد کاربرد نظریة عدم‌انطباق در تحلیل ترجمة گفتمان‌نمای "و" در پیکره‌های موازی: مطالعه‌ای موردی در ترجمة همزمان ‌در ایران [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 67-80]
  • محمدی زنوزق، زهره انواع بازخورد، انتقال معنا و انتقال ساختار در نگارش مشارکتی زبان انگلیسی در بستر تعاملات رایانه ای چند رسانه ای و متن-محور [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 453-471]
  • مرندی، سیده سوسن استفاده از گروه‌‌‌‌های مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی به‌‌‌‌‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
  • معینی میبدی، مریم بازنگری به مبحث زبان و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 153-173]
  • مفتون، پرویز تأثیر رفتارهای حمایتی استقلال مدرسان زبان بر آمادگی زبان آموزان برای کسب استقلال [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 81-97]
  • مقصودی، مجتبی تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 336-354]
  • مهرابی، مرضیه بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری مدرسان زبان در آموزش مجازی در ایران: مورد مدرسان زبان فرانسه و انگلیسی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 355-374]
  • موسی زاده، ام البنین ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • میرزائیان، وحیدرضا بررسی نگرش و چالش های پیش روی مدرسان زبان انگلیسی دانشگاهها نسبت به تدریس آنلاین زبان انگلیسی در دوران قبل و بعد از مواجهه با بحران کرونا [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 473-490]

ن

  • نامی، فاطمه کاربرد یادداشت های بازاندیشی در افزایش دانش معلمان زبان برای آموزش به کمک فناوری: مطالعه موردی یک دوره برخط آموزش معلمان [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 491-510]
  • نظری رباطی، فاطمه زهرا ترجمه در ژانر وحشت: رمان گورستان اثر نیل گیمن و ترجمة فارسی آن [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 97-114]
  • نعمتی، مجید ارزشیابی از برنامه تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه فرهنگیان : مطالعه سه بعدی مبتنی بر مدل CIPP [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 763-780]
  • نقیسی، زهره استفاده از گروه‌‌‌‌های مجازی آموزشی (VLT) جهت بهبود سواد ارزشیابی زبان (LAL) برای مدرسان انگلیسی به‌‌‌‌‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 571-604]
  • نوشی، موسی شیوه‌های تدریس معلمان و باورهای آنها در مورد به‌کارگیری فناوری در آموزش زبان دوم: مطالعه موردی زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی در ایران [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 511-539]

و

  • ولی پور، علیرضا داده های بنیادین استراتژیک زبانشناسی، کلید اکمال متقابل تکنولوژی و هوش مصنوعی در حیطه ترجمه ماشینی [دوره 11، شماره 3، 1400، صفحه 541-555]

ه

  • همتی، فاطمه تاثیر آموزش پروژه‌محور مبتنی بر فناوری بر مهارت های زبان انگلیسی و خودتنظیمی دانش‌آموزان [دوره 11، شماره 2، 1400، صفحه 273-295]
  • همتی، محمدعلی بررسی راهکارهای زیبا‌شناسی کلامی در ترجمه زبان‌ممنوعه رمان "بدایة و نهایة" نجیب محفوظ [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 682-696]
  • هومن، یلدا شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر شیوه آموزشی پسامتد با روش تحلیل سلسله مراتبی) ( AHP )مورد مطالعه مدرسان مدارس دولتی } [دوره 11، شماره 1، 1400، صفحه 47-66]

ی

  • یار‌احمد‌زهی، ناهید توانش کاربرد‌شناسی در زبان انگلیسی در فراگیران دو‌زبانه (فارسی-بلوچی) و تک‌زبانه (فارسی): تمرکز بر مجموعه کنش گفتاری امتناع [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 741-762]
  • یل شرزه، رضا نحوه پذیرش واژگان مصوب فرهنگستان در جامعه و راه‌کارهایی جهت علمی کردن زبان فارسی [دوره 11، شماره 4، 1400، صفحه 697-712]