TY - JOUR ID - 67300 TI - دیدگاه‌های مدرسان در مورد زبان تخصصی هوانوردی JO - پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی JA - JFLR LA - fa SN - 2588-4123 AU - قائیدرحمت, مهدی AU - غلامی, جواد AU - محمدنیا, ژیلا AD - دانشجوی دکتری در رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه ارومیه AD - عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه ارومیه AD - عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه ارومیه Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 8 IS - 1 SP - 207 EP - 246 KW - عقاید KW - مدرس زبان تخصصی KW - مدرس زبان انگلیسی KW - انگلیسی هوانوردی KW - ایران DO - 10.22059/jflr.2018.242731.403 N2 - در ایران، دوره‌های زبان انگلیسی تخصصی هوانوردی را اغلب مدرسان زبان انگلیسی متخصص در امر هوانوردی و معلمان زبان انگلیسی تدریس می‌کنند که متخصص هوانوردی نیستند. پژوهش حاضر، به بررسی دیدگاه‌های این دو گروه مدرسان در خصوص تدریس زبان هوانوردی، برای اولین بار در ایران می‌پردازد. دیدگاه‌های هشت مدرس این دوره‌ها از طریق مصاحبه و پرسشنامه مطالعه شده است که نتایج، نشان‌دهندة عدم یکنواختی روش تدریس زبان انگلیسی در بین دو گروه مدرسان این دوره‌ها بود. از دیدگاه مدرسان متخصص، زبان تخصصی باید بیشتر به‌صورت عملی و کاربردی همراه با تأکید زیاد روی مفاهیم تخصصی، آموزش معلم‌محور و بازخورد‌های آموزشی مستقیم از طرف مدرسان تدریس شود. از نظر مدرسان زبان، این دوره‌ها بیشتر باید روش و اصول تدریس، آموزش مشارکت‌محور و بازخوردهای زبان-آموزمحور را مدّ نظر قرار دهد. نتایج این تحقیق می‌تواند در شناخت وضعیت مدرسان فعلی این دوره‌ها و انتخاب مدرسان اصلح (با توجه به آخرین دستاوردها) در امر آموزش زبان انگلیسی برای اهداف ویژه سودمند باشد. UR - https://jflr.ut.ac.ir/article_67300.html L1 - https://jflr.ut.ac.ir/article_67300_90afeb29dab13a4d9dae7808b4463d33.pdf ER -