TY - JOUR ID - 29001 TI - نقش مدرس در شکل‌گیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی JO - پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی JA - JFLR LA - fa SN - 2588-4123 AU - بابازاده, جمیله AU - رهبری, مهناز AD - دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی ، دکترای زبان روسی AD - دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، دانشجوی دکترای آموزش زبان روسی Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 1 IS - 2 SP - 37 EP - 45 KW - انتظارات دانشجویان KW - گرایشی KW - مدرس زبان روسی به عنوان زبان خارجی KW - وظایف آموزشی- تربیتی KW - وظیفة انگیزشی DO - N2 - در مقالة حاضر به شخصیت و عملکرد مدرس زبان روسی، به عنوان زبان خارجی،متناسب با شرایط ایران پرداخته می‌شود.در این مقاله تلاش بر آن است تا نقش مدرس زبان روسی و وظایف او در نظام آموزشی-تربیتی دانشگاه تهران بررسی شود.به همین منظور در مقالة حاضر،آرای نظریه‌پردازانی همچون مالچانوفسکی که پژوهش‌های عمده‌ای در زمینة عملکرد مدرس زبان روسی،به عنوان زبان خارجی دارد و نیز دیگر نظریه‌پردازان،مورد بررسی قرار گرفته‌اند.به نظر نگارندگان مقاله، وظیفة انگیزشی-گرایشی مدرس زبان،وظیفه‌ای مهم‌تر و حیاتی‌تر از دیگر وظایف آموزشی وی به شمار می‌رود.در مقالة حاضر نه تنها مسئلة انگیزش به عنوان یکی از مهمترین و به‌روزترین مسائل در زمینة تدریس مطرح می‌شود، بلکه توصیه‌ها و راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که به جنبة عملی مسئلة فوق کمک کرده و مدرس زبان روسی به عنوان زبان خارجی را به سمت خودتحلیلی هدایت می‌نماید که به نوبة خود موجب رشد حرفه‌ای و شغلی و نیز خودآگاهی رسالت آموزشی او خواهد شد. UR - https://jflr.ut.ac.ir/article_29001.html L1 - https://jflr.ut.ac.ir/article_29001_eac43635197fb7a575d1cf1318b2bccb.pdf ER -