%0 Journal Article %T محتوای آموزشی دوره های آموزش زبان با اهداف خاص کانون زبان ایران: ارزیابی سطوح کلان، میانی، و خرد %J پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی %I دانشگاه تهران %Z 2588-4123 %A عطایی, محمودرضا %A بابایی, عصمت %A تقدمی, محمد شاهین %D 2018 %\ 12/22/2018 %V 8 %N 2 %P 475-506 %! محتوای آموزشی دوره های آموزش زبان با اهداف خاص کانون زبان ایران: ارزیابی سطوح کلان، میانی، و خرد %K آموزش زبان با اهداف خاص %K کانون زبان ایران %K ارزیابی دوره های آموزشی %K به روز رسانی دوره های آموزشی %K فهم متقابل %R 10.22059/jflr.2018.247786.435 %X موفقیت یک دورۀ آموزشی مستلزم نیازسنجی، به روزرسانی مستمر و همچنین حصول اطمینان از درک متقابل و همسوی افراد ذینفع در سطوح کلان، میانی و خرد از جنبه‌های مختلف آموزشی آن دوره است. در این پژوهش، برای فراهم سازی بایسته های بازنگری و رفع اشکالات احتمالی دوره‌های نوپای آموزش زبان با اهداف خاص کانون زبان ایران صورت گرفته است. در این پژوهش که بخشی از یک برنامۀ پژوهشی گسترده است، با بهره گیری از پرسشنامه و مصاحبه‌های کیفی نیمه-ساختارمند استوار بر چارچوب نظری بالدف و کپلان (2005)، نظرات افراد در سطوح کلان، میانی و خرد کانون زبان ایران در زمینۀ محتوای آموزشی دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژۀ کانون زبان ایران بررسی و نتایج با بهره گیری از تحلیل محتوا و آمار توصیفی به صورت کیفی و کمی گزارش شده است. بررسی نتایج پژوهش موجود نشان از تفاوت و گاه تناقض برداشت افراد در سطوح مختلف دارد که پرداختن به آن می‌تواند نقطۀ شروع مناسبی برای بازبینی و به روزرسانی دوره‌ها باشد. %U https://jflr.ut.ac.ir/article_68975_88c2dd8cfa01d4f3a13ed4a2c00d360b.pdf