@article { author = {Behjat, Hamideh and Yadollahvand, kianoosh}, title = {The Study of Writing Competence in German Translation Students based on moderate constructivism}, journal = {Journal of Foreign Language Research}, volume = {10}, number = {1}, pages = {56-81}, year = {2020}, publisher = {The University of Tehran}, issn = {2588-4123}, eissn = {2588-7521}, doi = {10.22059/jflr.2020.283072.641}, abstract = {Abstract:Writing may be regarded as the most complicated competence in language teaching. Acqisition-Methods of this competence, language learners' being unaware of such modern strategies as "free writing" and "creative writing" in the area of language teaching, the non-application of such modern methods on the part of university instructors etc. led to the shortcoming with writing competence, more specifically, by institutions for translator-training. Drawing on moderate Constructivism and process-oriented writing, the authors of the present paper have tried to present a micromodel on how to familiarize the students with writing processes in the context of free/creative writing. The outcome of such a familiarity will be dynamizing courses related to teaching writing, resolving the students' fears from how to start writing and creating texts which are well-organized in terms of "propositions" and "phrase structures". On the ground of moderate Constructivism, the present exploration aims to present an essential base theme for including free-writing in the current undergraduate German Translation program.}, keywords = {Key words: Competence,Writing,Structuralism,Process-orientation,Dynamizing}, title_fa = {بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه}, abstract_fa = {نگارش را می توان پیچیده ترین توانش آموزش زبان دانست. شیوه فراگیری این توانش، آگاهی نداشتن زبان­آموزان به راهبردهای نوین از جمله "نگارش آزاد" و "نگارش آفرینشگر" و"ساخت­گرایی" در پایه انگاره نوین آموزشی رایج در کشورهای پیشرو در آموزش زبان، به کار نبستن این شیوه­ها از سوی آموزگاران دانشگاهی و ...، به آن انجامیده، تا به این توانش آن چنان که باید، به ویژه در نهادهای آموزشی ویژه "پرورش مترجم"، پرداخته نشود. نگارندگان تلاش کرده­اند، تا بر بنیان ساخت­گرایی میانه و نگارش فرایند­محور استوار بر ساخت­گرایی و روان­شناسی شناختی و در چارچوب نگارش آزاد- آفرینشگر ریز­مدلی ارائه نمایند، تا دانشجویان با فرایندهای نگارش آشنا شوند. ثمره این آشنایی پویا­سازی دانشپایه­های مرتبط با آموزش نگارش خواهد بود و در ادامه زدودن ترس دانشجویان از آغاز نگارش و آفرینش متن­هایی هماهنگ از دیدگاه "گزاره­شناسی" و "ساخت واژه­شناسی" را در پی خواهد داشت. جستار فرارو در پی آن است، تا در چارچوب ساخت­گرایی بن­مایه­ای برای گنجاندن شیوه نگارش آزاد در پایه کارشناسی رشته "مترجمی زبان آلمانی"  به دست دهد}, keywords_fa = {واژه های کلیدی: توانش,نگارش,ساخت‌گرایی,فرایند‌نگری,پویا‌سازی}, url = {https://jflr.ut.ac.ir/article_75581.html}, eprint = {https://jflr.ut.ac.ir/article_75581_1d93736795cb3bad0227f469770b9a77.pdf} }