@article { author = {baraty, maryam}, title = {A study of the grammar structure sentences which are used to express a request (Among 20 to 35-year-old of youth in Havana city)}, journal = {Journal of Foreign Language Research}, volume = {5}, number = {1}, pages = {41-60}, year = {2015}, publisher = {The University of Tehran}, issn = {2588-4123}, eissn = {2588-7521}, doi = {10.22059/jflr.2015.62511}, abstract = {Abstract The main objective of this research is to find sentences which can facilitate an act of petition in a manner can receive the most possible positive response. Since language recognized as a social product and it is made of a variety of essential protocols which are accepted by the individuals of every society, the second objective chosen for the research is proficiency on these protocols in different Spanish speaking communities and we take it into consideration for finding more accessible sources for Spanish language learners as a second language. For doing the research, first I designed a questionnaire and then distributed the copies among a sample consisting 14 young people who were living in Havana, the capital of Cuba To reach a more realistic result we selected sample people from different social classes and educational levels, both male and female. After collecting the filled out questionnaire, we analyzed the sentences from the grammatical point of view.}, keywords = {"Direct request","indirect request","petition","linguistics","Discursive strategy"}, title_fa = {بررسی ساختار دستور زبانی جمله هایی که برای بیان درخواست به کار گرفته می شوند (در بین جوانان 20 تا35 ساله شهر هاوانا)}, abstract_fa = {چکیده هدف اصلی این تحقیق پیدا کردن جملاتی است که عمل درخواست را تسهیل کرده و بالاترین احتمال دریافت جواب مثبت را به خود اختصاص می‌دهند. از آن جایی که زبان به عنوان فرآورده‌ای اجتماعی و مجموعه‌ای از قراردادهای ضروری که از طرف جامعه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، شناخته می شود، هدف دوم این تحقیق را احاطه بیشتر بر این مجموعه قراردادها در جوامع مختلف اسپانیایی زبان و به دنبال آن دسترسی به منابع بیشتر برای زبان‌آموزان در حوزه‌ی زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم در نظر می‌گیریم بدین منظور پرسشنامه‌ای طراحی و در بین جامعه‌ی زبانی 14 نفره از بین جوانان شهر هاوانا، پایتخت کوبا، توزیع شد. برای رسیدن به نتیجه‌ای واقعی‌تر دقت لازم برای داشتن یک نمونه زبانی متنوع به عمل آمد، به گونه‌ای که این افراد از هر دو جنس و از طبقات مختلف اجتماعی و تحصیلی انتخاب شدند. سپس به بررسی جملات از نقطه‌نظر دستورزبانی پرداخته‌ایم.}, keywords_fa = {"درخواست","درخواست غیر مستقیم ","دستور زبان","زبان شناسی","استراتژی گفتمانی"}, url = {https://jflr.ut.ac.ir/article_62511.html}, eprint = {https://jflr.ut.ac.ir/article_62511_24e95416534bb003ecc1fb37f36e52fe.pdf} }