@article { author = {Kaivanpanah, Shiva and Alavi, Seyed Mohammad and Tabaeifard, Seyed Javad}, title = {Evaluation of New English Language Teaching Programs of First and Second Grades of Iranian High Schools}, journal = {Journal of Foreign Language Research}, volume = {4}, number = {1}, pages = {83-106}, year = {2014}, publisher = {The University of Tehran}, issn = {2588-4123}, eissn = {2588-7521}, doi = {10.22059/jflr.2014.61648}, abstract = {Considering the importance of English language teaching programs at Iranian high schools, the present study scrutinizes different stake holders' evaluation regarding the efficacy of the English language program, at first and second grades of Iranian high schools by using CIPP model of evaluation. Participants include students, teachers, language policy makers and text-book developers from five provinces of Iran. The data was obtained from questionnaires, interview, observation, and the investigation of different documents and policies of Ministry of Education and course books. The context findings reveal that most of the classes do not have basic facilities. Some classes are overcrowded and heterogeneous. Also time allocation is Inadequate. Regarding the input, the program has a well establish policies in an objective dimension however it is vital to inform to English teachers. In process aspect of the evaluation the majority of stakeholders believed that new series of books in first and second grades are well designed. At the end based on the findings some suggestions are offered.}, keywords = {Evaluation,English language teaching,First and Second Grades,High school,CIPP modal}, title_fa = {ارزیابی برنامه جدید آموزش زبان انگلیسی پایه‌های اول و دوم دبیرستان}, abstract_fa = {با توجه به اهمیت برنامه آموزش زبان انگلیسی و با در نظر گرفتن تغییرات انجام‌شده در پایه های اول و دوم دبیرستان در سال‌های اخیر و لزوم ارزیابی آن، این پژوهش برنامه آموزش زبان انگلیسی این دو پایه را بر اساس مدل سی ای پی پی(CIPP) مورد بررسی قرار داده است. شرکت‌کنندگان در این پژوهش عبارت بودند از: دانش آموزان پایه‌های اول و دوم، معلمان، سیاست‌گذاران آموزشی و مؤلفان کتاب‌های درسی. داده‌ها از طریق پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده کلاس‌ها، بررسی اسناد، اهداف آموزشی و بررسی کتاب‌های درسی گردآوری شد. نتایج تحقیق در زمینه محیط آموزشی نشان داد که امکانات و وقت ناکافی، تعداد زیاد دانش آموزان و هم‌سطح نبودن آنها مورد انتقاد شرکت‌کنندگان بود. در زمینه درونداد مشخص گردید اهداف به‌خوبی تبیین شده‌اند و صرفاً نیاز به اطلاع‌رسانی جامع و دقیق آن است. در زمینه نتایج فرآیند، کتاب‌های جدید مورد تأیید همه دست‌اندرکاران قرار گرفت. در نهایت پیشنهاد‌هایی بر اساس نتایج، در جهت ارتقای برنامه ارائه گردیده است.}, keywords_fa = {ارزیابی,آموزش زبان انگلیسی,پایه اول دبیرستان,پایه دوم دبیرستان,مدل سی‌ای پی پی}, url = {https://jflr.ut.ac.ir/article_61648.html}, eprint = {https://jflr.ut.ac.ir/article_61648_daafe0e16a7c8fdbcb39751df4ac0f11.pdf} }