@article { author = {morady moghaddam, mostafa and Farrokhi, Farahman}, title = {An Investigation and Pathology of Foreign Language Methodology From the Teachers’ Viewpoints}, journal = {Journal of Foreign Language Research}, volume = {2}, number = {2}, pages = {149-170}, year = {2012}, publisher = {The University of Tehran}, issn = {2588-4123}, eissn = {2588-7521}, doi = {10.22059/jflr.2012.50923}, abstract = {There have been many theories and paradigms trying to provideanswers to the challenge of the best method. After the rise of manycolorful language teaching methods, in postmethod era, it waspostulated that there is no magic formula to teach a foreign languagebut that a localized methodology based on learners and teachers’ experiencewill have suitable results. In this article, after investigating teachers’pedagogical knowledge according to Gatbonton model (1999), we have studied thepathology of teaching methodology based on the teachers’ viewpoints. To figureout teachers’ pedagogical knowledge, the present researchers observed thirtyfive EFL teachers. After the pathology of teaching, teachers reportedthat toassess the quality of effective teaching, such criteria as learner management,teaching quality, educational output, expertise, personality and educationalpolicies should be taken into consideration. The observation of EFL classesrevealed that there are some differences in novice and experienced teachers’pedagogical knowledge.}, keywords = {Foreign Language Teaching,Pathology of Teaching,Pedagogical Knowledge,Formative Assessment}, title_fa = {بررسی و آسیب‌شناسی روش تدریس در آموزش زبان خارجی از دیدگاه معلمان}, abstract_fa = {دیدگاه‌ها و نظریه‌های متعددی در صدد مرتفع کردن چالش «بهترین روش آموزش زبان خارجی» به‌وجود آمد که هر نگره روش و اصول مشخصی را به لحاظ زبان‌شناسی و روان‌شناسی دنبال می‌کرد. سرانجام، در دورۀ موسوم به پساروش[1]، نتیجه چنین شد که روشی جادویی برای آموزش زبان وجود ندارد، بلکه روش تدریس سازگار با اصول تجربی و بومی‌سازی شده می‌تواند فضای آموزشی مطلوبی را فراهم آورد. در تحقیق حاضر، در راستای ارائۀ راهبردهای ارتقاء کیفیت آموزش زبان خارجی، ضمن بررسی «دانش آموزشی» معلمان با استفاده از الگوی ارائه شده توسط گتبونتون[2] (١٩٩٩)، به آسیب‌شناسی و مطالعۀ روش تدریس مؤثر از دیدگاه معلمان پرداخته شده است. پس از آسیب‌شناسی روش تدریس، معلمان عواملی مثل مدیریت زبان‌آموز، کیفیت آموزش، بازدهی آموزش، تخصص، شخصیت و سیاست‌های آموزشی را معیارهای تشخیص تدریس موثر ذکر کردند. مشاهدۀ روش تدریس معلمان زبان انگلیسی نیز نشان داد که تفاوت‌هایی در «دانش آموزشی» معلمان کم‌تجربه و باتجربه از لحاظ شناختی وجود دارد.[1]- postmethod[2]- Gatbonton}, keywords_fa = {آموزش زبان خارجی,آﺳﻴﺐشناسی تدریس,دانش آموزشی,ارزیابی تکوینی}, url = {https://jflr.ut.ac.ir/article_50923.html}, eprint = {https://jflr.ut.ac.ir/article_50923_d6041aa18afccad0b52647b3e7a9cdcb.pdf} }